کرزی: شاهزاده هری اشتباه کرد

- ۱۹ دلو ۱۳۹۱

به عقیده حامد کرزی شاهزاده هری در اظهارنظرهای خود درخصوص کشتن طالبان در افغانستان مرتکب اشتباه شده است.
به نوشته روزنامه دیلی میل، حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان پیش از مذاکرات با دیوید کامرون در تفرجگاه چکرز در انگلیس از اظهارنظر دقیق در خصوص ادعاهای مناقشه برانگیز شاهزاده هری در خصوص ماموریتش در افغانستان خودداری کرد اما گفت که وی یک مرد جوان است و جوانان در صحبت‌های خود اشتباه می‌کنند.
حامد کرزی گفت که شرایط زنده‌گی در ولایت هلمند افغانستان پیش از آنکه نیروهای انگلیسی در سال ۲۰۰۶ به این ولایت بیایند بهتر بوده است.
چند وقت پیش شاهزاده هری اظهارنظرهایی مناقشه برانگیز را در خصوص ماموریت ۲۰ هفته‌یی خود در افغانستان ایراد کرد که این اظهار نظرها خشم افغا‌ن‌ها را موجب شد.
حامد کرزی که یکی از دوستان شاهزاده چارلز است مخالفت خود با اظهارنظرهای شاهزاده هری عنوان کرد و گفت که این مساله نباید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان ساخت که شاهزاده هری یک مرد جوان است و ما هنگامی که مردان جوان اشتباه می‌کنند باید راه خروج را برای آنها باز بگذاریم.
حامد کرزی همچنین گسترش حملات نیروهای خودی علیه نیروهای غربی در افغانستان توسط سربازان افغان را نقض جدی مهمان نوازی عنوان کرد.
وی گفت: در سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۰۶ افغانستان امنیت بسیار بهتری داشت. هنگامی که ما خودمان حضور داشتیم و تعداد سربازان خارجی بسیار کم بود مدارس در ولایت هلمند باز بودند و زندگی ایمن‌تر بود.
وی تاکید کرد که نمی‌خواهد انگلیس را مقصر بدتر شدن اوضاع بداند و افغان‌ها قدردان فداکاری‌های نیروهای انگلیسی هستند.
حامد کرزی تصریح کرد که مشخص نیست آیا انگلیس و امریکا به خاطر آنکه تصور می‌کنند ماموریتشان در تضعیف القاعده را رقم زده‌اند افغانستان را ترک می‌کنند و یا به این خاطر این کار را انجام می‌دهند که فهمیده‌اند در درجه اول در مکانی غلط در حال جنگیدن هستند و باید آنچه را که انجام می‌دهند قطع کرده و محل را ترک کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.