کمیسیون شکایات انتخاباتی: ۲۵۶۹ مـورد شـکایت را ثبت کـرده‌ایم

- ۰۸ میزان ۱۳۹۸

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گویند که تا اکنون ۲۵۶۹ شکایت از سراسر کشور در این کمیسیون ثبت شده است.
مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی بعد از ظهر دیروز در یک نشست خبری گفتند که روند دریافت شکایات انتخاباتی تا ختم امروز{دیروز} ادامه دارد.
mandegarزهره بیان شینواری رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: «شکایت‌های انتخاباتی که تا ظهر امروز از سراسر کشور در کمیسیون شکایات ثبت شده به ۲۵۶۹ مورد می‌رسد.»
بانو شینواری افزود، روند طبقه‌بندی و تحلیل شکایات انتخاباتی از فردا در کمیسیون شکایات انتخاباتی آغاز می‌شود.
رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی خاطر نشان کرد که به اساس قانون دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات به مدت ۱۵ روز فرصت دارند که به تمام شکایات انتخاباتی رسیدگی کنند؛ اما تلاش می‌شود تا پیش از این موعد تمامی شکایت‌ها بررسی شود.
مولوی دین‌محمد عظیمی معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز گفت که بیشترین موضوعات شکایات عدم کار ماشین بایومتریک و عدم همخوانی فهرست رای‌دهنده‌گان بوده است.
او گفت: «ما مطابق قانون تمام شکایات ثبت شده را بررسی و به آن رسیده‌گی خواهیم کرد اینکه چرا ماشین بایومتریک در روز انتخابات کارنکرده است و اینکه چرا فهرست رای دهندگان همخوانی نداشته و زمینه ساز تقلب شده است».
آقای عظیمی یاد آور شد که کمیسیون شکایات انتخاباتی به مردم افغانستان اطیمنان می‎دهد که موارد تقلب نیز با جدیت بررسی خواهد شد و اگر یک محل هم مشکوک باشد بازهم اجازه نخواهد داد تا آرای تقلبی وارد سیستم شود.
انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه ششم میزان در سراسر کشور برگزار شد. میزان مشارکت در این انتخابات اندک گفته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.