کمیسیون شکایات انتخاباتی: ۴۳۶۷ مـورد شـکایت انتخـاباتی ثبت شـده است

- ۰۹ میزان ۱۳۹۸

کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده که ۴ هزار و ۳۶۷ مورد شکایت انتخاباتی با پایان روند دریافت شکایات، در این کمیسیون ثبت شده است.
محمد قاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی دیروز در یک نشست خبری در کابل آمار نهایی ثبت شکایات از روند رای‌دهی انتخابات ریاست‌جمهوری را با رسانه‌ها شریک کرد.
mandegarآقای الیاسی گفت: «ساعت ۵ روز گذشته که آخرین موعد ثبت شکایات انتخاباتی مشخص شده بود، ۴ هزار و ۳۶۷ مورد شکایت در این کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت شده است.»
او افزود: «از صبح امروز{دیروز} روند بررسی و دسته‌بندی این شکایات آغاز شده و تا ۱۵ روز دیگر روی این شکایات در کمیسیون‌های ولایتی شکایات انتخاباتی فیصله‌های ابتدایی صورت خواهد گرفت.»
آقای الیاسی با اشاره به انواع شکایات اضافه کرد که اکثر شکایات ثبت شده نواقص در فهرست رای‌دهنده‌گان را شامل می‌شود و بالاترین میزان شکایات نیز در کابل ثبت شده است.
فهرست رای دهنده‌گان در روز انتخابات پس از آن انتقادها را برانگیخت که در اکثر مراکز رای‌دهی نام رای‌دهنده‌گان از نسخه کاغذی یا بایومتریک این فهرست حذف شده بودند.
این در حالی است که مایک پمپیو، وزیر امور خارجۀ امریکا نیز در تازه‌ترین اظهارات اش در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، بر شفافیت این انتخابات تاکید کرده است.
او از نهاد‌های مسوول افغانستان خواسته تا به شکایات انتخاباتی رسیده‌گی کنند.
وزیر خارجۀ امریکا از نهاد‌های مسوول همچنان خواسته است که «تمام اقدامات لازم را برای جدول‌بندی شفاف نتایج و بررسی شکایات انتخاباتی» انجام دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.