کمیسیون انتخابات: هیچ ناظری برای نظارت از روندهای انتخاباتی در این کمیسیون حضور ندارد

- ۰۹ میزان ۱۳۹۸

mandegarمسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند، با وجود درخواست‌های مکرر کمیسیون انتخابات، هیچ ناظری برای نظارت از روندهای انتخاباتی در این کمیسیون حضور ندارد.
حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات دیروز در یک نشست خبری گفت: «هیچ ناظری برای نظارت از روندهای انتخاباتی در این کمیسیون حضور ندارد و عدم حضور این ناظران، روند انتخاباتی را با تاخیر مواجه کرده است».
آقای ننگ افزود، همه سهولت‌ها برای ناظران در نظر گرفته شده است، اما کمیسیون سه روز منتظر حضور ناظران باقی مانده‌، ولی هیچ ناظری برای نظارت به کمیسیون انتخابات مراجعه نکرده است.
او خاطرنشان کرد، به هیچ‌کسی اجازۀ مداخله داده نخواهد شد و ناظران در برخی مراکز رأی‌دهی در روز انتخابات حضور نداشته‌اند، اما با ارایه معلومات نادرست، ذهن مردم را مغشوش می‌کنند.
رییس دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات همچنان از رسیدن مواد انتخاباتی از اکثر مراکز در ولسوالی‌ها به مرکزهای ولایت‌ها خبر داده، گفت که قرار است به زودی این مواد به کابل فرستاده شود.
این در حالی است که پیش از این کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود که حدود ۲۰۶ نهاد نظارتی و ۱۴۴ هزار نفر برای نظارت از روند انتخابات اعتبارنامه گرفته‌اند.
قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۷ ماه جاری و نتایج نهایی آن در ۱۶ عقرب اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.