دکتر فرامزر تمنا به تکت‌های انتخاباتی: از پیش‌داوری بپرهیزید

گزارشگر:ابوبکر صدیق - ۱۰ میزان ۱۳۹۸

دکتور فرامرز تمنا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به چالش‌های موجود در روند انتخابات و موضع‌گیری تکت انتخاباتی می‌گوید که تکت انتخاباتی باید به طرز‌العمل‌های کمیسیون انتخابات احترام گذاشته و روند دیموکراسی را تکریم کنند.

دکتر فرامرز، امروز چهارشنبه در یک نشست خبری با اشار به این موضوع گفت که موضع‌گیری و پیش ‌داوری‌ها تکت‌های انتخاباتی در رابطه پیروزی خودشان، وضعیت کشور را به بحران می‌برد و همچنان، بوی تنش و چالش از موضع‌گیری‌های‌شان به مشام می‌رسد.

72179050_1801879976612154_6520982290703581184_nآقای تمنا، موضع‌گیری تکت‌های انتخاباتی را ناشی از کم‌یجربه‌یی سیاسیون می‌داند و می‌افزاید که برخی از سیاسیون “خام” و “کم‌ تجربه” در شرایط حساس کشور نمی‌دانند که چگونه با وضعیت برخورد کنند.

آقای تمنا می‌گوید که هیچ تیمی حق پیش‌داوری در رابطه به رأی مردم را ندارد و نمی‌تواند این حق مردم را سلب کند. تکت‌های انتخاباتی باید در چارچوب قاعده‌های قانونی و اخلاقی قدم بردارند و به صلاحیت‌های کمیسیون انتخابات احترام بگذارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، از دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌خواهد تا به عنوان یک نهاد معتبر جهانی در رابطه به انتخاباتی افغانستان دقت کند و برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب انتخابات ریاست جمهوری با کمیسیون انتخابات همکاری داشته باشد تا نتیجۀ انتخابات به زودی اعلام شود و موضع‌گیری تکت‌های انتخاباتی وضعیت را بحرانی نسازد.

رهبری تیم تدبیر و توسعه، می‌گوید که بی‌اعتمادی به کمیسیون‌های انتخاباتی، نشان بی‌اعتماد به دیموکراسی و مردم سالاری است که سبب خرسندی دشمنان افغانستان می‌شود. کمک به سلامتی انتخابات کمک به سلامتی جامعه و مردم افغانستان است.

به گفتۀ او، مسوولیت کمیسیون انتخابات این است تا نتیجۀ شفاف را بدون در نظر داشت هیچ ملحوظی اعلام کند، در غیر صورت اعلام نتیجۀ انتخابات که شفافیت را تضمین نکند، مورد قبول تیم “تدبیر وتوسعه” قرار نخواهد گرفت.

او گفت که در حال حاضر ما نه اعلام پیروزی می‌کنیم و نه اعلام شکست، اما باور داریم که حضور تیم و تدبیر و توسعه یک راه جدید را برای جوان سالار باز کرده است و تکت ما ما بومی با دیدگاه متفاوت است.

او گفت که تیم دبیر و توسعه با یک رأی و دو میلیون رأی پیروزی میدان است، زیرا رأی ما رأی پاک مردم است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.