یافته‌های شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری: سقف اشتراک‌کننده‌گان در انتخابات زیر یک میلیون بوده است

گزارشگر:روح‌الله بهزاد - ۲۰ میزان ۱۳۹۸

شورای نامزدان انتخابات ریاست ‌جمهوری سال ۱۳۹۸ طی جلسه‌یی دیروز ۲۰ میزان، یافته‌های خود در مورد برگزاری انتخاباتِ ششم میزان را مورد ارزیابی قرار دادند.
بربنیاد یافته‌های این شورا، آرای عمومی رأی‌دهنده‌گان در این انتخابات زیر سقف یک میلیون تن بوده است. براساس این یافته‌ها، برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری باید ۴۵۰ هزار رأی به دست آورده باشد تا ۵۰ +۱ تکمیل گردد.
mandegarشورای نامزدان از کمپنی درمالوگ «جداً» تقاضا کرده‌اند تا هرچه عاجل‌تر رقم آرای عمومی رأی‌دهنده‌گان را که در سیستم بایومتریک درج شده، به مردم ابلاغ کنند.
«درمالوگ» اسم کمپنیِ است که دستگاه‌های بایومتریک را برای انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم کرده و تمامی مراحل فنیِ این دستگاه را به عهده دارد.
اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند که موارد فنی، سیاسی و آماری انتخابات ششم میزان را به‌زودی همه‌گانی می‌سازند. آنان طی نامه‌یی به تأکید از کمپنی درمالوگ خواسته اند تا هرچه زودتر آمار واقعی رأی‌دهنده‌گان انتخابات ریاست‌جمهوری را نشر کنند و مردم را به انتظار نگذارند.
پیش از این، کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که میزان اشتراک‌کننده‌گان در انتخابات ششم میزان، نزدیک به سه میلیون تن است که این شمار مورد انتقاد شماری از دسته‌های انتخاباتی و نهادهای ناظر قرار گرفته است. نهادهای ناظر در چندین نشست اعلام کرده‌اند که سقف اشتراک مردم در این انتخابات، پایین‌تر از آماری است که کمیسیون انتخابات آن را اعلام کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم میزان سال جاری برگزار شد. هجده تن در این انتخابات خود را نامزد کرده بودند که در نهایت تا آخرین روزهای انتخابات، سیزده تن در این میدان باقی ماندند. براساس تقویم کمیسیون انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات تا شش روز دیگر اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.