دبیرکل ناتو: رفتار طالبان نشان‌دهندۀ عدم تعهد این گروه به صلح پایدار است

- ۲۳ میزان ۱۳۹۸

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته اگر گفت‌وگوهای صلح افغانستان از سرگرفته شود، این سازمان از آن استقبال می‌کند، اما افزوده که رفتار طالبان نشان‌دهندۀ «عدم تعهد این گروه به صلح پایدار است و ثابت می‌سازد که نیاز است در هرگونه توافق صلح، تضمین‌های معتبری از آنها گرفته شود.»
mandegarاو گفته است که گروه طالبان به جای تلاش برای پایان خشونت‌ها در افغانستان، به آن دامن می‌زنند.
آقای استولتنبرگ که در نشست رهبران ناتو در «نشست نماینده‌گان کشورهای عضو و شرکای سازمان ناتو» در لندن سخن می‌زد، از طالبان خواسته در صورت آغاز گفت‌وگوها از خود نرمش نشان دهند و حاضر شوند از برخی از خواسته‌ها و شرایط‌شان بگذرند.
دبیرکل ناتو با تأکید بر تعهد این سازمان به پشتیبانی از افغانستان گفته است که اجازه نمی‌دهد این کشور بار دیگر به پناهگاه امنی برای «تروریستان» بین‌المللی تبدیل شود.
او هم‌چنان افزوده که این سازمان به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان نیز ادامه می‌دهد تا آنان بتوانند با «تروریسم» بین‌المللی مبارزه کنند و شرایط لازم را برای برقراری صلحی پایدار در کشورشان به وجود آورند.
این در حالی‌ست که به تازه‌گی روزنامۀ وال‌استریت ژورنال، گفته است که امریکا در حال از سرگیری گفت‌وگوهای صلح با طالبان است.
بر اساس گزارش این روزنامه، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان، پس از رأی‌زنی در مجمع عمومی سازمان ملل با دیپلمات‌های برجسته با ملابرادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار و رأی‌زنی کرده است.
گفت‌وگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان پس از برگزاری نهمین دور، ماه پیش از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا لغو شد.
آقای ترامپ در واکنش به حملۀ طالبان در شهر کابل که در آن ۱۱ غیرنظامی افغان و یک نظامی امریکایی کشته شدند گفت‌وگوهای صلح با طالبان را «مرده» خواند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.