جنرال سکات میلر: عملیـات نظـامی علیه طالبـان تا رسیـدن به تـوافق صلـح ادامـه می‌یابـد

- ۰۴ عقرب ۱۳۹۸

mandegarجنرال سکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان می‌گوید که همزمان با تلاش‌ها برای جستجوی یک راه حل برای پایان جنگ در افغانستان، عملیات‌های نظامی علیه طالبان ادامه می‌یابد.
فرمانده کل نیروهای خارجی در کشور، می‌گوید: «صلح آرزوی مردم افغانستان است بناءً یک امید برای پیدا کردن یک راه برای پایان دادن خشونت هاست ما باید برای حفاظت مردم عملیات را به راه بیندازیم و شراکت ما با نیروهای افغانستان قوی‌تر از هر زمان دیگر شده است».
در همین حال، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، در یک نشست خبری در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، می‌گوید: در صورتی که طالبان به فراخوان صلح پاسخ ندهد، از تمامی فشارهای نظامی بر این گروه کار گرفته خواهد شد تا پیش از فرا رسیدن سال آینده، مرکزهای آنان نابود شود.
از سویی هم، نیکلاس کی، فرستاده ملکی ناتو برای افغانستان، در نشست وزیران دفاع ناتو در شهر بروکسل، می‌گوید که بر حضور مداوم نیروهای ناتو در افغانستان توافق شده است.
نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان، اظهار می‌دارد: “وزیران ناتو کاملا بر تعهد شان از بهر ادامه ماموریت شان در افغانستان توافق کردند و همچنان بر حضور دوامدار این نیروها نیز توافق شد.”
این عضو ارشد ناتو، می‌افزاید که ناتو نمی‌گذارد افغانستان دوباره به پناه‌گاه امن هراس‌افگنان مبدل شود و از همین رو، پشتیبانی اش را با قوت از نیروهای افغانستان ادامه می‌دهد تا آن گاه که شرایط جنگی افغانستان بر وفق مراد این پیمان شود.
آقای کی، ابراز می‌دارد: ماموریت تمرین تجهیز و حمایت ناتو از نیروهای افغانستان برای جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به پناهگاه امن هراس‌افگنان بین‌المللی وابسته به شرایط است و این ماموریت تا زمان فراهم شدن شرایط مناسب ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.