سناتوران: حکومت هرچه زودتر هیأتش را برای نشست بیجینگ معرفی کند

- ۰۷ عقرب ۱۳۹۸

مجلس سنا از حکومت افغانستان خواست که هرچه زودتر هیأت اشتراک‌کننده در نشست بیجینگ را معرفی کند.
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا که در نشست دیروز این مجلس صحبت می‌کرد گفت که هیاتی که از طرف حکومت افغانستان به نشست «بین‌الافغانی» بیجینگ فرستاده می‌شود باید همه‌شمول باشد.
mandegarآقای ایزدیار با اشاره به این‌که از هر فرصت صلح باید استفاده گردد، افزود که حکومت باید هرچه زودتر هیات اشتراک‌کنندۀ نشست بیجینگ را معرفی و با یک آجندای ملی به این نشست بفرستد.
گل احمد اعظمی دیگر عضو مجلس نیز نشست بیجینگ را بسیار مهم خواند و گفت که تاخیر حکومت برای معرفی هیات به نشست بیجینگ، افغانستان را بیشتر به ناتوانی در امر مذاکره متهم می‌سازد.
همچنین محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا به طرح صلح رییس حکومت وحدت ملی اشاره کرد و این طرح را برای پایان جنگ در کشور موثر خواند و تاکید کرد که این طرح باید مورد حمایت گروه‌های سیاسی قرار گیرد تا از طریق آن افغانستان به صلح دست یابد.
طرح صلح آقای غنی چند روز پیش به رسانه‌ها درز کرد و در آن بر برقراری آتش بس پیش از آغاز گفتگوهای صلح تاکید شده است. بر بنیاد این طرح دولت پاکستان به عنوان عامل اصلی جنگ افغانستان باید قطع جنگ را در افغانستان ضمانت کند.
سناتوران نیز تاکید کردند که جنگ افغانستان نیابتی است و دولت افغانستان باید کشورهای دخیل در این جنگ را متقاعد سازد که منافع شان را از طریق تامین صلح در افغانستان جستجو کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.