حکمتیار: تقلب‌کاران به شرکت درمالوگ رشوه داده اند

- ۲۰ عقرب ۱۳۹۸

mandegarگلبدین حکمتیار، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که دیروز در نشستی خبری در کابل صحبت می‌کرد، با آن‌که از کسی نامی‌نمی‌برد، اما می‌گوید که در بدل ۲۵ هزار دستگاه بایومتریک، ۲۷ میلیون دالر از سوی تقلب‌کاران به شرکت درمالوگ رشوه پرداخت شده است. به گفتۀ او، در حالی‌که بها و تمام مصارف ابزارهای جانبی این دستگاه‌ها از ۱۰ میلیون دالر بیشتر ارزش ندارند.
او می‌گوید، شرکت‌های دیگر داوطلبانه حاضر شده بودند تا در بدل ۱۰ میلیون دالر خدمات انتخاباتی را ارایه کنند، اما این وظیفه به آنان سپرده نشد.
حکمتیار تأکید می‌کند که با جداسازی ۱٫۲ میلیون آرا از مجموع آرای پاک، ۴۴ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری تقلبی‌ست و این تقلب از سوی تیمی صورت گرفته که مخالف استفادۀ دستگاه‌های بایومتریک در انتخابات بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، بازشماری ۳۰۰ هزار رأی که در زمان خارج از رأی‌دهی به صندوق‌ها ریخته شده‌اند به جز از دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز برای دیگر دسته‌های انتخاباتی قابل پذیرش نیست.
آقای حکمتیار می‌گوید، دادستانی کل و دادگاه عالی صلاحیت بررسی جرایم انتخاباتی را ندارند و باید برای این کار یک هیأت قضایی با مشورۀ تمام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گماشته شود.
گلبدین حکمتیار می‌افزاید که انتخابات ششم میزان برنده ندارد و به دور دوم خواهد رفت و پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، باید یک حکومت موقت تشکیل شود.
او می‌گوید، با آن که کمیسیون مستقل انتخابات وعده کرده بود که در جریان دو روز نتایج شمارش آرا را اعلام خواهد کرد، اما با گذشت ۴۰ روز موفق نشده است.
قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲۷ میزان و نتایج نهایی آن به تاریخ شانزدهم عقرب اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات به علت برخی مشکلات فنی آن را به تأخیر انداخت.
بربنیاد تقویم جدید کمیسیون انتخابات، به روز ۲۳ عقرب نتایج ابتدایی و ۱۵ قوس نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.