طالبان ده تن را زنده در جوزجان آتش زدند/ سناتوران: عامـلان این جنـایت بـازداشت شـوند

- ۲۸ عقرب ۱۳۹۸

مجلس سنا در واکنش به زنده سوزاندن چند فرد ملکی از سوی طالبان در جوزجان می‌گوید که حکومت باید به هرشکل ممکن عاملان این جنایت را بازداشت و به پنجه قانون بسپارد.
نبیه مصطفی‌زاده نمایندۀ مردم جوزجان در نشست دیروز مجلس سنا گفت که طالبان مسلح چندی پیش ۱۰ فرد ملکی را در جوزجان زنده آتش زده‌اند.
mandegarبانو مصطفی زاده افزود که طالبان در ۱۰ ولسوالی جوزجان ظلمی بی‌حد، آدم‌کشی و تخریب خانه‌های مردم را به راه انداخته‌اند.
او تاکید کرد که نهادهای امنیتی باید عملیات گسترده تصفیه‌یی را برای پاک‌سازی طالبان در جوزجان راه‌اندازی کند، در غیر آن مردم این ولایت تاب ظلم این گروه را نمی‌آورند.
در همین حال، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز به آتش‌زدن ۱۰ فرد ملکی توسط طالبان اشاره کرد و گفت که این پدیده در افغانستان جدیداً وارد شده و خلاف تمامی اصول اسلامی و بشری است.
آقای ایزدیار تاکید کرد که این عمل طالبان در هیچ قاموسی جا ندارد و حکومت افغانستان برای جلوگیری از گسترش این پدیده باید عاملان آن را شناسایی، بازداشت و به پنجه قانون بسپارد تا به عنوان جنایت کار مجازات شوند.
انارکلی هنریار دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت که زنده سوختاندن ۱۰ فرد ملکی در جوزجان کار غیرانسانی است و حتی نسبت دادن آن به حیوان نیز غیرمنطقی است؛ زیرا حیوانات هم با همجنس خود چنین کاری نمی‌کند.
این در حالی است که مسوولان محلی در جوزجان چهار روز پیش تایید کردند که افراد وابسته با طالبان ۱۰ فرد ملکی را در ولسوالی درزاب این ولایت زنده آتش زده اند.
به گفتۀ مسوولان این افراد پس از آن آتش زده شدند که از ترس تاراج اموال شان شبانه در دکان‌های خود می‌خوابیدند.
منابع محلی تاکید کرده که این افراد جهت تداویی به شفاخانه شهر شبرغان انتقال شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.