هیأت امریکایی: تامین صلح پایدار در افغانستان اولویت ماست

گزارشگر:زهره شهرام - ۰۴ قوس ۱۳۹۸

هیأت مشترک کانگرس و سنای امریکا در دیدار با محمداشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی گفته اند که ماموریت مشترک ما در راستای مبارزه با تروریسم، نتایج خوبی در قبال دارد و ما از آن رضایت داریم چرا که تامین صلح پایدار در افغانستان اولویت ما است.
آقای غنی در این دیدار گفته است که مشارکت مستحکم ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان طی سال‌های گذشته و کمک و حمایت این کشور، باعث انکشاف و پیشرفت کشور ما شده است.
mandegarمحمداشرف غنی از همکاری‌های امریکا به افغانستان تشکر کرد و افزوده است: مشارکت افغانستان و امریکا، استراتژیک و دوام‌دار است و قربانی نیروهای امریکا در امر مبارزه با تروریسم و تامین صلح و ثبات در افغانستان، قابل ستایش می‌باشد.
هیأت مشترک کانگرس و سنای امریکا، نیز از تلاش‌ها و تعهد حکومت افغانستان به‌خاطر برقراری صلح و ثبات تشکر کرده، گفته اند: تلاش‌های شما باعث صلح و ثبات پایدار در افغانستان خواهد شد.
این هیأت خاطر نشان ساخت: ماموریت مشترک ما در راستای مبارزه با تروریسم، نتایج خوبی در قبال دارد و ما از آن رضایت داریم و تامین صلح پایدار در افغانستان اولویت ما است.
هیأت مذکور، نقش زنان را در حکومت افغانستان به‌ویژه در رده‌های مهم تصمیم‌گیری مورد ستایش قرار داد و دست‌آوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در راستای مبارزه با تروریسم بی‌پیشینه خوانده گفت: تامین صلح و ثبات در افغانستان به‌خاطر امنیت امریکا بسیار مهم است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دوشادوش نیروهای بین‌المللی بخاطر تامین امنیت و ثبات جهان در برابر تروریسم با تعهد کامل، مبارزه می کنند.
گفتنی است که در دیدار هیأت مشترک کانگرس و سنای ایالات متحدۀ امریکا به ریاست خانم کریستن جیلیبراند عضو مجلس سنای امریکا با محمداشرف غنی در ارگ انجام شده بانوی اول کشور نیز حضور داشته و هر دو جانب در مورد امنیت، حکومت‌داری خوب، رشد اقتصادی و پروسۀ صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.