سوء قصدها چرا بررسی نمی‌شوند؟

- ۰۵ قوس ۱۳۹۸

شامگاه ۲۹ عقرب ماه گذشته یکی از اعضای دستۀ انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در کاپیسا مورد سوء قصد افراد ناشناس قرار گرفت. افراد موترسایکل‌سوار پس از شلیکِ چندین گلوله بر موتر کامل صدیقی در منطقۀ خمزرگر این ولایت، از محل حادثه فرار کردند.
آقای صدیقی حالا از عدم رسیدهگی نهادهای امنیتی بر این پرونده شکایت دارد و میگوید که وزارت داخله با گذشت نزدیک به یک هفته از این حادثه، تحقیقاتی در این زمینه انجام نداده است. او خواستار رسیده‌گی فوری و جدی به این قضیه شده و از مسوولان وزارت داخله می‌خواهد تا عاملان آن را شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.
این عضو دستۀ انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در ولایت کاپیسا به روزنامۀ ماندگار می‌گوید، با وجود این‌که فرماندهی پولیس کاپیسا از حمله آگاهی کامل داشت و بعد از حادثه دو تانک نیروهای امنیتی تا منزل او رساندند، اما از قضیه چشم‌پوشی می‌کنند. به گفتۀ آقای صدیقی: «خواستم از وزارت امور داخله این است که هرچه زودتر بر این مسأله توجه کرده و عاملان این قضیه را شناسایی و به بخش‌های عدلی و قضایی معرفی کنند».
تلاش کردیم تا دیدگاه مسوولان فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا را نیز در این زمینه داشته باشیم، اما موفق نشدیم. در هفته‌های پسین چندین تن در شهر کابل نیز مورد سوء قصد افراد موترسایکل‌سوار قرار گرفتند که در یک مورد، وحید مژده، آگاه مسایل سیاسی جان باخت و در چند مورد دیگر به زخمی شدن افراد منتهی شد. در این میان، نهادهای امنینی به شمول وزارت داخله تاهنوز از دستگیری و به کیفر رساندن عاملان این حملات خبر نداده است.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.