عمر اکرم برندۀ جایزۀ بین‌المللی موسیقی”گرامی” شد

- ۲۳ دلو ۱۳۹۱

عمراکرم جوان افغان- امریکایی است که برندۀ “گرامی” با اعتبارترین جایزۀ موسیقی در جهان شناخته شد.
عمراکرم در شهرنیویارک به دنیا آمده است. در آن زمان پدرش به حیث دیپلومات در سازمان ملل متحد کار می‌کرد.
عمر اکرم جایزۀ گرامی را حاصل پانزده سال کار جدی و بدون وقفه در عرصه هنر موسیقی داند. عمراکرم در کشورهای افغانستان، کیوبا، چکوسلوکیا سابق و فرانسه زنده‌گی کرده، موسیقی‌اش از فرهنگ های مختلف که وی با آن در تماس بوده، رنگ و آهنگ پذیرفته است. عمر اکرم که در نواختن پیانو تخصص دارد، در سال ۲۰۰۲ نخستین البوم آهنگ‌هایش را ساخت. وی در سال ۲۰۰۴ با البوم «آزاد مانند پرنده» و در سال ۲۰۰۷ با البوم «سفر محرمانه» به طور جدی در دنیایی موسیقی مطرح شد و آهنگ‌هایش در صدر لست البوم‌های «عصر جدید» راه یافتند.
او که از سال‌های ۱۹۹۰ به اینسو در شهر لاس آنجلس امریکا زنده گی می‌کند و برای تعدادی از آواز خوان های امریکایی آهنگ های نیز ساخته است، در سال ۱۹۹۶ همکاری را با مایک واسیلومانولاکیس(Dr. E. Mike Vasilomanolakis) آغاز کرد.
البوم «انعکاسات عشق» عمر اکرم که در ۵۵ مین جوایز گرامی در کتگوری «بهترین البوم عصر جدید» کاندید شده بود، شام دهم فبروری سال ۲۰۱۳ برندۀ این جایزه با اعتبار بین المللی موسیقی جهان شده است.
عمر اکرم البوم «انعکاسات عشق» را حاصل تجربۀ ازدواج و پدر شدن می داند و جایزه گرامی را حاصل پانزده سال کار جدی و بدون وقفه در عرصه هنر موسیقی و همکاری مثمر با داکتر مایک واسیلومانولاکیس(Dr. E. Mike Vasilomanolakis) دانسته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.