حرف‌هایی که نباید به همسرتان بگویید

- ۰۹ قوس ۱۳۹۸

mandegarهر زن و مردی که تشکیل یک خانواده را می‌دهند، باید بتوانند دربارۀ همه‌چیز با هم صحبت کنند بدون آن‌که ترسی داشته باشند. اما این آزادی هم مرزی دارد!
درستی و راست‌گویی جزوِ حیاتی هر رابطه‌یی است، اما زوج‌ها همواره می‌بایست مراقبِ آن‌چه که به هم می‌گویند، باشند و این مراقبت را هرگز قطع نکنند. کلمات می‌توانند آسیب برسانند و حرف‌های ناسنجیده می‌توانند نزدیک‌ترین زوج‌ها را از هم دور کنند.
هرچند هیچ‌کس مدافع دروغ گفتنِ شما به همسرش نیست، ولی بروز و افشای هر حقیقتی که در سرتان جرقه می‌زند هم توصیه نمی‌گردد. در این‌جا به ذکر ۵ حقیقت پرداخته می‌شود که بهتر است برای همیشه نزد خود نگه داشته و آن را افشا نکنید، البته اگر می‌خواهید رابطه‌یی شکوفا و موفق داشته باشید.

۱. از نظر شما دوست همسرتان جذاب است
این مهم نیست که شما هرگز با دوستِ همسرتان فتح باب رمانتیکی نداشته‌اید؛ مسالۀ مهم این است که مقایسۀ یک‌جانبۀ همسرتان با زنی که به او نزدیک است، به‌شدت احساساتِ او را جریحه‌دار خواهد کرد. اعتراف جزییِ شما می‌تواند موقتاً بین او و دوستِ مورد بحث تفرقه ایجاد کند، اما بدانید آن‌چه بر اثر این اعتراف شما خراب می‌شود، رابطۀ او با خود شماست.

۲٫ او می‌بایست بیشتر آرایش کند
تشویق همسر به داشتن آرایش بیشتر، معادل این است که به او بگویید زشت است. آرایش الزاماً یک نوع ماسک است درحالی‌که ممکن است او سخت‌کوش بودن را به زیبا بودن ترجیح دهد. علاقه نشان دادن به ظاهر همسر، خوب است. به عنوان مثال اگر خودش می‌خواهد، در انتخاب لباس کمکش کنید.
زن‌ها وقتی خسته هستند، دوست ندارند آرایش کنند، چرا که آقایان متوجه خسته‌گی پنهان‌شده در پسِ این چهرۀ آماده شده می‌شوند. با این حال، آن‌ها آرایش می‌کنند تا زیباتر به نظر آیند. با این وجود رفتاری اتخاذ نکنید که به نظر برسد شما سعی دارید او را به آن چیزی که نیست، تبدیل کنید و این یعنی پاشیدن تخم ناامنی.

۳. زمانی قصد داشتید او را ترک کنید
روابط موفق بر مبنای این فرضیۀ خوش‌بینانه که شما همدیگر را دوست دارید، ساخته می‌شود. این حقیقت حباب امنی ایجاد می‌کند که رابطۀتان در آن می‌تواند رشد کند و شکوفا گردد. وقتی اقرار می‌کنید که «زمانی قصد داشته‌اید این رابطه را برهم بزنید»، آن حباب امن می‌ترکد و از آن لحظه به بعد همسر شما مرتباً از خود می‌پرسد که «آیا او واقعاً با من خوش‌حال است؟!»

۴. هر چیزی دربارۀ زنده‌گی جنسی با همسر سابق‌تان
امکان دارد فکر کنید که شما و همسرتان خوش‌حال هستید و آن‌قدر در کنار هم احساس امنیت می‌کنید که گاه‌گاهی می‌توانید»در مورد کارهایی که در روابط قبلی‌تان انجام داده‌اید صحبت کنید و بخندید». مساله این نیست. مسایل جنسی موضوعی است که با شک و ناامنی همراه است و به محض این‌که دربارۀ نوع رابطۀ خود با همسر سابق‌تان صحبت کنید، ناامنی‌های همسرتان در زنده‌گی فوران خواهد کرد.
رابطۀ جنسی مساله‌یی‌ست کاملاً خصوصی که فقط به خلوت شما مربوط می‌شود، نه هیچ کس دیگر. به محض باز کردن پای شخص ثالث به محدودۀ مسایل جنسی، این پیمان نقض می‌گردد و صمیمیت از بین می‌رود.
باید هرگونه صحبت دربارۀ همسر سابق‌تان را تا جایی که ممکن است، محدود نمایید . شاید این مساله کمی بغرنج و پیچیده گردد اگر که مجبور باشید بعد از طلاق به‌خاطرحمایت از فرزندان تعاملاتی جزیی با همسر سابق‌تان داشته باشید، اما اجازه ندهید این تعاملات حالت احساسی به خود بگیرد. تحسین و یا انتقاد از همسر سابق برای رابطۀ حال و حاضرتان جزوِ خبرهای بد می‌باشد.

۵. او خیلی حرف شما را قطع می‌کند
اغلب آقایان از زیاد صحبت کردن خانم‌ها گله دارند، اما دلیل این موضوع این است که آن‌ها به این کار علاقه دارند و با آن سرگرم می‌شوند. او از مصاحبت با شما لذت می‌برد.
اگر به‌خاطر این کارش از او انتقاد کنید، الزاماً دارید به او می‌گویید که از حرف زدن با او و شنیدنِ صدایش بدتان می‌آید.
از این‌که مانند بعضی زوج‌ها که خاموش می‌نشینند و با غذای‌شان بازی می‌کنند، نیستید و خانۀ شما همیشه پر از انرژی است، باید خوشحال باشید.
منـبع: پورتال سیمرغ

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.