در دورِ تازۀ اعتراض‌ها: بغلانیان خواستار ابطال ۳۰۰ هزار رأی تقلبی شدند

- ۱۰ قوس ۱۳۹۸

ماندگار: دور تازۀ از اعتراض ها از بهر تأمین شفافیت در روند انتخابات به ولایات کشانده شده و دیروز هواخواهان تیم ثبات و همگرایی در ولایت بغلان دست به تظاهرات زده و خواهان ابطال ۳۰۰ هزار رایی شدند به گفتۀ آنان، تقلبی است.
در عین حال، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید که کمیسیون انتخابات و شرکای بین‌المللی افغانستان پیش از آن که دیر شود، برای نجات انتخابات و جلوگیری از بحران در کشور اقدام کنند.
شورای رهبری، کمیتۀ فنی و ستاد هماهنگی تظاهرات دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در جلسۀ دو شب پیش خود، حضور خودجوش پایتخت نشینان در راهپیمایی ۸ قوس را بیانگر اجماع ملی برای دفاع از حق مردم و جلوگیری از تقلب خوانده است.
در این جلسه، اعضای رهبری ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی تاکید کرده اند که با اتکا به حمایت مردمی و با استفاده از راه‌های مشروع و شیوه‌های مسالمت‌آمیز، از آرای پاک مردم پاسداری می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که بار دیگر تقلب سرنوشت کشور را رقم بزند.
این دسته انتخاباتی همچنان از کمیسیون انتخابات و شرکای بین‌المللی افغانستان خواسته است، پیش از این که دیر شود، برای نجات انتخابات و جلوگیری از بحران در کشور اقدام نمایند.
هواداران این تیم در تظاهرات دیروزی خود در ولایت بغلان هشدار دادند اگر کمیسیون به خواسته‌های آنها تن ندهد شاهراه کابل- شمال را مسدود خواهند کرد.
کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این خواسته دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که کمیسیون نمی‌تواند پیش از انجام بررسی‌ها (تفتیش و بازشماری) آرا را باطل سازد و این نهاد به هیچ‌گونه فشار تن نخواهد داد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.