سفیر جدید امریکا در کابل انتخاب شد

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

مجلس سنای ایالات متحده امریکا نامزدی جیمز کننگهام را به عنوان سفیر جدید این کشور در افغانستان تایید کرد. او جای رایان کراکر را می‌گیرد که گفته است به دلایل صحی وظیفه‌اش را پیش از وقت ترک می‌کند.
مجلس سنای امریکا ناوقت روز پنج شنبه با اتفاق آرا نامزدی جیمز کننگهام به عنوان سفیر این کشور در کابل را تایید کرد.
کننگهام حدود یک سال به عنوان معاون رایان کراکر در کابل کار کرده است. او قبلاً به حیث سفیر ایالات متحده امریکا در اسراییل کار کرده و همچنان دیپلومات امریکا در هانگ کانگ، ناتو و سازمان ملل متحد بوده است.

رایان کراکر پیش از این که سفیر امریکا در افغانستان شود، به عنوان دیپلومات ارشد ایالات متحده امریکا در عراق، سوریه و لبنان نیز کار کرده بود. او در ماه می گفته بود که به دلیل مشکلاتی صحی، وظیفه‌اش را پیش از وقت ترک می‌کند.
سفارت ایالات متحده امریکا در کابل یکی از بزرگترین سفارتخانه‌ها در سطح جهان است و حدود ۱۱۰۰ کارمند امریکایی دارد. سفیر جدید امریکا در کابل برعلاوه باید بر روند انتقال مسوولیت‌های امنیتی و خروج تدریجی نیروهای بین المللی از این کشور نظارت کند.
در دو سال پیش رو که قرار است همه نیروهای بین‌المللی افغانستان را ترک کنند، ایالات متحده امریکا در تامین امنیت و تقویت ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان با چالش هایی مواجه خواهد بود.
کننگهام روز سه شنبه که در جلسه مجلس سنای امریکا شرکت کرده بود، در مورد مشکلاتی سخن گفت که ایالات متحده امریکا و منطقه در افغانستان با آن مواجه خواهند شد.

او گفت که حالا بخش هایی از حمایت درازمدت برای پیشرفت افغانستان در حال اجرا است.
سفیر جدید ایالات متحده امریکا گفت: «این (روابط درازمدت) به افغان‌ها و منطقه روشن می‌سازد که روند انتقال به این مفهوم نیست که ما افغانستان را ترک می‌کنیم».
کننگهام افزود که به نظر می‌رسد طالبان برای نخستین بار در یک دهه علامت داده اند که می‌خواهند به مذاکره روی آورند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.