کمیسیون شکایات انتخاباتی: شـکایات را با جـدیت بـررسـی می‌کنیـم

- ۰۱ جدی ۱۳۹۸

ماندگار: مسوولان در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌خواهند که از پیش‌داوری‌ها در بارۀ نتایج انتخابات خوداری کنند.
به گفتۀ آنان، نتایج اعلام‌شده از سوی کمیسیون انتخابات ابتدایی‌ است و نتایج نهایی پس از بررسی شکایت‌ها اعلام خواهد شد.
زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون مستقل شکایت‌های انتخاباتی دیروز در یک نشست خبری در کابل می‌گوید، نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند تا سه روز شکایات‌ و اعتراض‌های‌شان را در این کمیسیون ثبت کنند.
بانو شینواری می‌افزاید: کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مدت ۱۵ روز به ‌این شکایت‌های رسیده‌گی می‌کند. به گفتۀ او، در صورتی که نامزدان در پیوند به رسیده‌گی شکایت‌های‌شان قناعت نداشته باشند، می‌توانند استیناف‌خواهی کنند.
مسوولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از نامزدان انتخابات می‌خواهند که اجازه دهند تا این کمیسیون به تمام شکایت‌ها مطابق قانون رسیده‌گی کنند.
بانو شینواری با اشاره به این‌که کمیسیون انتخابات نتیجۀ ابتدایی را اعلام کرده است، می‌گوید: این نتیجۀ ابتدایی و کمیسیون شکایات انتخاباتی با تمام تلاش و با در نظر داشت، اصول و مکانیزم دست داشته خود به صورت بی‌طرفانه شکایات‌های رسیده به این نهاد را مورد بررسی قرار خواهد داد.
رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنان تأکید کرد که این نتیجۀ ابتدایی است و نتیجۀ نهایی پس از بررسی‌ها اعلام می‌گردد و از تکت‌های انتخاباتی خواست تا در رابطه به نتیجۀ انتخابات پیش‌داوری نکنند.
این در حالی است که کمیسیون انتخابات دیروز اول جدی نتیجۀ انتخابات ششم میزان پس از سه تنش و جنجال، اعلام کرد، به اساس این نتیجۀ محمد اشرف غنی، با گرفتن ۵۰٫۶۴ درصد در ردۀ نخست و داکتر عبدالله ۳۹٫۵۲ درصد در ردۀ دوم قرار گرفته است.
اما تیم ثبات و همگرایی گفته است که نتیجۀ اعلام شده از طرف کمیسیون انتخابات را به دلیل این‌که رأی پاک از ناپاک تفکیک نشده است، را نمی‌پذیرد. در حالی که تیم دولت ساز نتیجۀ اعلام شده از طرف غنی را مورد تأیید قرار داده از ان استقبال کرده است.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.