والی هرات به رییس‌جمهور کرزی: یا شهردار یا من!

- ۲۷ دلو ۱۳۹۱

والی هرات در یک نامۀ پیشنهادی به رییس‌جمهور کرزی، گفته که باید اصلاحات بنیادی اداری در این ولایت به وجود بیاید، در غیر آن، او از سمتش کنار گذاشته شود.
داوودشاه صبا، والی هرات گفت که از چند ماه به این سو به دلیل بی‌کفایتی برخی از ادارات دولتی در این ولایت، بی‌نظمی‌هایی در سطح شهر به وجود آمده که این خود اثرات منفی بر زنده‌گی مردم گذاشته است.
وی افزود که یکی از این ادارات ریاست شهرداری هرات بوده که به گفته او، این اداره در جریان چند ماه اخیر بدون در نظر داشتن احکام ولایت، سیمای شهر هرات را دگرگون ساخته است.
والی هرات گفت: در نامه‌ پیشنهادی که به رییس‌جمهور کرزی داشتم خواهان اصلاحات در برخی از ادارات دولتی این ولایت شدم و تاکید کردم که اگر شهردار هرات از وظیفه‌اش کنار گذاشته نشود، نظم شهر هرات بر هم خورده و مشکلات زیادی برای مردم ببار خواهد آمد.
بنا به اظهارات وی تاکنون پیشنهاد او از سوی رییس‌جمهور کرزی قبول نشده است.
از چند روز به این سو خبر استعفا و برکناری والی هرات بر سر زبان‌ها بوده است.
اما داوود شاه صبا، والی هرات خبر برکناری‌اش را رد کرده و آن را یک شایعۀ رسانه‌یی خواند.
او در عین حال اظهار کرد که تابع فرمان دولت مرکزی افغانستان بوده و هر تصمیمی که در این عرصه گرفته شود از آن استقبال خواهد کرد.
در همین حال، ده‌ها تن از مردم ولایت هرات در تجمعی اعتراضی خواهان پایان بخشیدن به قتل‌های پیاپی در این ولایت شدند.
معترضان در این تجمع اعلام کردند که نیروهای امنیتی نتوانسته‌اند تا به صورت درست این پدیده را از بین برده و آرامش جسمی و روحی را به مردم برسانند.
این اعترا‌ض‌ها پس از کشته‌شدن یک جوان حدود ۱۶ ساله در مرکز شهر هرات به وقوع پیوست. ده‌ها تن از مردم هرات با تجمع در مرکز این شهر نگرانی خود را از ترور‌های پیاپی ابراز کردند.
بنا به گفته تظاهرات‌کننده‌گان در رویدادی که شب گذشته به وقوع پیوست و به کشته شدن یک نوجوان ۱۶ ساله منجر شد، پولیس آن ناحیه با وجود مطلع بودن از حادثه هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نداده است.
این افراد معترض از دولت خواستند تا عاملان رویدادهای تروریستی را به کیفر کردارشان برساند.
از سوی دیگر، سمنوال نورخان نیکزاد، سخنگوی پولیس هرات گفت، ارگان‌های امنیتی این ولایت تمامی تلاش خود را برای از بین بردن این گونه رویدادها انجام خواهند داد.
او بیان کرد که قتل‌هایی که اخیراً صورت گرفته است، بر اثر خصومت‌های شخصی بوده و جنبه سیاسی ندارد.
نیکزاد تصریح کرد: به جز دو مورد قتل یک زن در ولسوالی گذره و کشته شدن یک نوجوان در چند روز گذشته، عاملان تمامی دیگر قتل‌های صورت گرفته به دست قانون سپرده شده‌اند.
نارضایتی‌های مردمی در ولایت هرات پس از آن صورت می‌گیرد که نزدیک به ۱۰ روز از مستقر شدن جنرال رحمت‌الله صافی، فرمانده جدید پولیس هرات می‌گذرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.