دانشگاه امریکایی افغانستان برای فعال ماندن تلاش می‌کند

- ۰۸ جدی ۱۳۹۸

رییس دانشگاه امریکایی افغانستان می‌گوید که با تیم همراه اش تلاش می‌کند بودجۀ لازم برای فعال نگهداشتن این دانشگاه را جمع‌آوری کند.
دیوید سدنی دیروز در پیام خود در مورد برخی گزارش‌ها مبنی بر بسته شدن دانشگاه امریکایی افغانستان، که در وب‌سایت این دانشگاه منتشر شده، گفته است که دانشگاه امریکایی افغانستان در سال ۲۰۰۶ با کمک مالی ایالات متحده آغاز به فعالیت کرد و این کمک ها تاکنون ادامه دارد.
در این پیام آمده است که کمک مالی دولت ایالت متحده در سال ۲۰۱۷ برای بلند بردن سطح امنیتی دانشگاه افزایش یافت و باعث شد تا این دانشگاه پس از حمله ماه مارچ ۲۰۱۷ و هشت ماه بعد از این حمله، مجدداً فعال شود.
رییس دانشگاه امریکایی در پیام خود نگاشته است: “ما به رابطه درازمدت و مفید خود با دولت ایالت متحده امریکا و مخصوصاً با اداره انکشاف بین المللی امریکا ارزش قایل هستیم”.
در این پیام تاکید شده که هنوز هم صلح پایدار در افغانستان به دست نیامده و تا تحقق صلح، ضرورت کمک مالی دوام‌دار برای تامین امنیت دانشگاه ضروری است.
دیوید سدنی اضافه کرده است: “من همراه با هیأت مدیره و اداره پوهنتون امریکایی افغانستان، فعالانه کار می کنم تا برای ادامه کارهای عملیاتی، تامین امنیت، و ادامه پروگرام های اکادمیک دانشگاه در سال ۲۰۲۰ و سال های پسین، بودجه کافی در دست داشته باشد”.
این در حالی است که سی‌.ان.‌ان گزارش داده که در صورت قطع بودجه از سوی دولت امریکا، احتمال دارد سال آینده دانشگاه امریکایی افغانستان تعطیل شود.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.