پروژۀ بازسازی آرامگاه سید جمال‌الدین افغانی در دانشگاه کابل افتتاح شد

- ۰۱ دلو ۱۳۹۸

پروژۀ بازسازی آرامگاه سید جمال‌الدین افغانی در محوطۀ دانشگاه کابل، با حضور مقامات حکومتی افغانستان و سفیر دولت اندونزیا در کابل افتتاح شد.
سرور دانش، معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی دیروز در مراسم افتتاح بازسازی آرامگاه سید جمال‌الدین افغانی، او را یک روشنفکر آزادی‌خواه خواند و گفت: «اندیشه‌های سید جمال‌الدین برای امروز ملت‌های مسلمان و مردم افغانستان نیز راهگشا است».
دانش تاکید کرد، سید جمال‌الدین افغانی مانند تندروان امروز، هرگز به نفرت‌پراکنی، تعصب، تکفیر و جنگ قوم و مذهب نمی‌اندیشید.
او از نهادهای علمی و اکادمیک خواست، همان‌گونه که آرامگاه سید جمال‌الدین ترمیم و مرمت می‌شود، باید اندیشه‌های اصلاحی و آرمان‌های عدالت‌طلبانه و وحدت‌گرایانۀ او میان فرق مختلف اسلامی نیز برای نسل جدید نشر و بازشناسی شود.
از سویی هم جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی در این مراسم گفت، اداره حفظ و مرمت از آبدات این وزارت کار بازسازی آرامگاه سید جمال‌الد‌ین افغانی را آغاز کرده و قرار است آن را با هزینه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام برساند.
پیکار افزود، برای مرمت آبدات تاریخی کشور عزم جدی دارد و در سال‌های آینده شماری زیادی از آبدات تاریخی کشور بازسازی خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.