کرونا در چین و بی‌توجهی در افغانستان

- ۰۴ دلو ۱۳۹۸

پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در بخش‌های از چین، دولت این کشور از اتخاذ تدابیر تازه خبر می‌دهد.
مقامات چینی ۱۱ میلیون نفر از شهروندان شهر «ووهان» را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا قرنطینه کردند.
مقامات چین پنجشنبۀ هفتۀ گذشته به منظور مقابله با ویروس مرگبار کرونا که به تازهگی شیوع پیدا کرده، بیش از ۱۱ میلیون نفر از ساکنان شهر «ووهان» را قرنطینه کردند؛ اقدامی که برای مقابله با این ویروس که تا کنون صد‌ها نفر را به کام مرگ کشانده، گامی بی‌سابقه محسوب می‌شود.
پلیس، تیم‌های ضربت و سربازان چینی اقدام به نظارت شدید بر ایستگاه‌های قطار کرده و از ساعت ۱۰ صبح، ورودی‌های ایستگاه‌ها را با قرار دادن موانعی در جلوی آن، بسته‌اند و تنها به مسافرانی که دارای بلیت هستند، اجازه ورود داده می‌شود. همچنین به نوشته رسانه‌های چینی، همه مردم در حال تردد در شهر ماسک زده‌اند.
گودن گالیا، نمایندۀ سازمان بهداشت جهانی در چین گفته است: طبق اطلاعات من، تلاش برای قرنطینه کردن یک شهر ۱۱ میلیونی، اقدامی جدید در علم است که پیش از این، به عنوان یک اقدام بهداشت عمومی مورد امتحان قرار نگرفته بود.
وی همچنین گفت: ما در این مرحله نمی‌توانیم بگوییم این اقدام موثر واقع خواهد بود یا خیر.
مقامات محلی در شهر ووهان چین از تمامی ساکنان خواسته‌اند تا در مکان‌های عمومی ماسک بزنند و دولت از کارمندان خواسته تا در زمان کار ماسک به صورت داشته باشند. همچنین گزارش شده مردم در برابر داروخانه‌ها برای خرید ماسک صف کشیده‌اند. تا کنون آمار مبتلایان به این ویروس ۵۷۱ نفر گزارش شده و ۱۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در شهر ووهان جان باخته‌اند.
چین مرز نزدیک با افغانستان دارد و در کنار آن، شماری از بازرگانان همه‌روزه از این کشور به افغانستان می‌آیند؛ این موارد باعث شده تا شهروندان کشور از شیوع این ویروس ابراز نگرانی کنند. آنان با گذاشتن پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مسوولان وزارت صحت عامه خواسته اند تا تدابیر پشگیرانه‌ در این زمینه اتخاذ کنند. مسوولان در این وزارت اما تاهنوز از تدابیر دولت در این بخش چیزی نگفته اند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.