سوراخ قلب روزانه جان ۳ تا ۵ کودک را می‌گیرد

گزارشگر:رعنا نظری - ۰۶ دلو ۱۳۹۸

مسوولان در هلال احمر افغانی می‌گویند که روزانه دستکم ۳ تا ۵ کودک به اثر بیماری سوراخ قلب در افغانستان جان می‌دهند.
مسوولان هلال احمر افغانی دیروز در مراسم امضای تفاهم‌نامۀ همکاری با شرکت هوایی کام ایر برای انتقال کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب به کشور هندستان؛ از جان باختن دستکم ۳ تا ۵ کودک به اثر بیماری سوراخ قلب در هر روز خبر دادند.
داکتر سلیم بهره‌مند رییس صحی هلال احمر افغانی گفت: «ما روزانه ۱۰ الی ۱۵ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب را از سراسر کشور در جمعیت هلال احمر افغانی ثبت می‌کنیم».
داکتر بهره‌مند گفت: «جمعیت هلال احمر افغانی از ۱۰ سال به این طرف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب را در داخل و خارج کشور تداوی کرده است».
وی بیان داشت: «ما در سال گذشته میلادی ۱۹۳۰ طفل مبتلا به بیماری سوراخ قلب را تداوی کردیم و تلاش داریم در سال جاری میلادی بیش از ۲ هزار کودک مبتلا به سوراخ قلب را در داخل و خارج کشور تداوی کنیم».
داکتر بهره‌مند افزود: «سالانه ۲۰ الی ۳۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری سوراخ
مسوولان هلال احمر افغانی تفاهم‌نامۀ همکاری جهت انتقال و برگشت کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب را با شرکت هوایی کام ایر به امضا رسانند که به اساس آن شرکت هوایی کام ایر انتقال و برگشت کودکان مبتلا به سوراخ قلب را برای سه سال آینده به طور رایگان و یک فرد همراه آنها را با تخفیف ۵۰ درصد به کشور هندستان به دوش می‌گیرند.
گفته می‌شود نزدیک به ۲۰ هزار کودک در افغانستان مبتلا به بیماری سوراخ قلب اند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.