مشاور امنیت ملی: دشمن بر ناامن‌سازی ولایات شمالی تمرکز کرده است

- ۰۸ دلو ۱۳۹۸

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که دشمن (گروه‌های مسلح مخالف دولت) در جریان امسال و سال آینده بر ناامن سازی شمال و شمال شرق تمرکز کرده‌اند.
آقای محب که دیروز پس از دیدار با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست حکومت با خبرنگاران در جوزجان صحبت می‌کرد، ولایت شمالی را هدف ناامن‌سازی گروه‌های مسلح مخالف دولت در جریان امسال و سال آینده خواند.
آقای محب گفت که دشمن در جریان امسال و سال آینده بر ناامن سازی بیشتر شمال و شمال شرق تمرکز کرده‌اند به همین دلیل عملیات‌های تصفیه‌یی مناطق از وجود مخالفان مسلح راه‌اندازی شده‌اند و عملیات دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد.
محب تصریح کرد که عملیات‌های تصفیه‌یی سال جاری نشان داد که ارتش قادر است هر ساحه‌یی را که می‌خواهد از وجود مخالفان پاک‌سازی کند، اما در بخش نگه‌داری ساحات تصفیه شده هنوز مشکلات وجود دارد.
مشاور شورای امنیت ملی کشور خاطر نشان کرد که در عملیات‌های سال آینده قرار است پلان‌های انکشافی و حکومت‌داری خوب در ساحاتی که از وجود مخالفان پاک‌سازی می‌شوند، روی دسته گرفته شود.
عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست حکومت وحدت در این دیدار گفت: عملیات تصفیه‌یی ارتش در شمال باید از ولایت بلخ آغاز شده تا پاک‌سازی جوزجان- فاریاب، سرپل و بادغیس از وجود طالبان ادامه یابد و زمینه برای تطبیق پروژه‌های بزرگ همچون تاپی و سرک حلقه‌یی مساعد شود.
او جنگجویان طالب را بی‌رحم توصیف کرده افزود که با عملیات تصفیه‌یی پیش‌رو «گروه طالبان را از بلند پروازی فعلی پایین‌تر می‌آوریم».

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.