بخش ویژۀ کنترل ویروس کرونا در کابل ایجاد شد

- ۱۵ دلو ۱۳۹۸

وزارت صحت عامه کشور، بخش ویژۀ کنترول ویروس کرونا را در شفاخانۀ افغان-جاپان در شهر کابل ایجاد کرد.
این بخش دیروز در کابل افتتاح شد که دارای صد بستر مجهز با تمام امکانات آماده گردیده است.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، پیش‌گیری و کنترل ویروس کرونا را در کشور اولویت وزارت صحت عامه خوانده گفت: «وزارت صحت عامه، این بخش را به منظور کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن آماده نموده است. هم‌چنان در ولایات کشور نیز چنین تدابیر گرفته شده است.»
آقای فیروز بیان داشت که که خوشبختانه تا کنون هیچ واقعه مثبت این ویروس در کشور تثبیت نشده است و در صورت شیوع این ویروس، مبتلایان در این مرکز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.
او گفت که بخش لابراتورهای این وزارت توانایی تشخیص ده نوع ویروس را دارد و داکترانی که در این بخش توظیف شده است، افراد متخصص و با تجربه اند.
از سویی هم، وزارت صحت عامه برای پیش‌گیری از این ویروس، تیم‌های صحی را در فرودگاه‌های هوایی کابل، بلخ، کندهار و هرات که در آن پروازهای بین‌المللی صورت می‌گیرد توظیف نموده و مسافران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. هم‌چنان در مرزهای زمینی کشور نیز تیم‌های صحی توظیف شده و مسافران را سکریننگ یا ارزیابی می‌کند.
این وزارت در کنار پیش‌گیری و کنترل این ویروس، برنامه‌های آگاهی‌دهی را در این زمینه نیز راه‌اندازی کرده است.
تب، سرفه و تنگی نفس از اعراض اولیه این ویروس می‌باشند. استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با صابون و مواد ضد عفونی کننده و بلند بردن مقاومت بدن از موارد مهم وقایه در برابر این ویروس گفته شده است.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.