سرور دانش: طالبان به هیچ یک از تعهدات خود راجع به گفتگوهای صلح عمل نکرده اند

- ۲۴ دلو ۱۳۹۹

 سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور غنی امروز( جمعه،۲۴ دلو ۱۳۹۹)  در مراسم سالیاد محمد باقر محقق فرزند حاجی محمد محقق  مشاور  رئیس جمهور در امور سیاسی و امنیتی،گفت که حکومت افغانستان با رهایی زندانیان طالبان گام های شجاعانه را برای نشان دادن حسن نیت در گفتگوهای صلح انجام داد و اکنون نیز هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان در دوحه برای پیشرفت گفتگوهای صلح همچنان حضور دارند.
وی گفت با تمام اقدامات حکومت افغانستان اما گروه طالبان هر روز به اعمال تروریستی و کشتار مردم افغانستان دست می زنند و نمایندگان شان در قطر نیز میز مذاکرات صلح را برای سفرهای منطقه ای و برنامه های انحرافی دیگر ترک کرده اند.
آقای دانش تصریح کرد که زندانیان طالبان در برابر تعهد به کاهش خشونت و پیشرفت در گفتگوهای صلح رها شدند ولی طالبان به این تعهدات عمل نکرده و هر روز خواسته های نوی را بعنوان پیش شرط در گفتگوهای صلح مطرح می کنند که با خواست و اراده مردم و قانون اساسی افغانستان در تضاد مطلق قرار دارند.
آقای دانش در شرایط حاضر، انسجام و هماهنگی مردم و سیاسیون کشور را برای دفاع از نیروهای امنیتی، حفاظت از نظام جمهوری و قانون اساسی کشور یک مسئولیت و اولویت ملی و سرنوشت ساز عنوان کرد.
وی افزود، هرنوع تفرقه و نفاق افکنی سرنوشت کشور و آینده مردم را با آسیب های جدی مواجه می سازد که باید از آن اجتناب شود.
آقای دانش اعتدال و عقلانیت سیاسی را برای انسجام ملی و دوام ارزش ها و دست آوردهای مشترک در بیست سال گذشته مهم و حیاتی خواند و نسبت به آن تاکید کرد.
اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.