سرپرست وزارت صحت عامه: تطبیق  واکسین کرونا در کشور پس از تائیدی سازمان صحی جهان آغاز خواهد شد

گزارشگر:محمد یونس آرین - ۲۴ دلو ۱۳۹۹

 

چگونه‌گی پلان تطبیق ۵۰۰ دوز واکسین کرونا از کمک‌های کشور هند به افغانستان، به بررسی گرفته شد.

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت‌عامه، در مورد چگونگی پلان تطبیق این واکسین می‌گوید که قرار است تطبیق واکسین کرونا در قدم اول به تمام پرسونل صحی و نیروهای امنیتی کشور تطبیق گردد و سپس به کارمندان رسانه‌های کشور که مستقیما در امر مبارزه با ویروس کرونا، مواجه اند صورت خواهد گرفت.

وی گفت که رهبری دولت افغانستان و وزارت صحت‌عامه در تلاش است تا برای تمام هم‌وطنان ما در کشور، زمینۀ تطبیق واکسین کرونا را فراهم نماید که در این راستا، برای ۲۰ فیصد در واکسین تهیه و برای ۲۰ فیصد دیگر در کتگوری دوم نیز تحت پروسس می‌باشد.

علاوه بر آن در کتگوری سوم برای ۶۰ فیصد دیگر از نفوس کشور به ۳۲۵ ملیون دالر ضرورت می‌باشد که از این میان، بیش‌تر پول آن تدارک گردیده و به ۷۶ ملیون دالر دیگر نیاز است که تلاش‌ها در این راستا جریان دارد.

داکتر مجروح از ایجاد کمیتۀ تخنیکی در تفاهم با ریاست جمهوری و مرکز رسانه‌ها به‌خاطر نظارت از تهیه و تطبیق واکسین کرونا، سیستم نگهداری این واکسین در کشور، آموزش کارمندان در این مورد سخن گفته است.

سرپرست این وزارت هم‌چنان گفت که مرحله تطبیق واکسین کرونا، به هم‌وطنان ما تا زمان تاییدی ادارۀ سازمان صحی جهان متوقف بوده که بعد از تاییدی این اداره، مرحلۀ تطبیق آن در کشور آغاز خواهد شد.

گفتنی است نخستین محموله واکسین کرونا ساخت کشور هند، روز یک‌شنبه ( ۱۹ دلو) به کابل رسید. این محموله واکسین از سوی راگورا شارژدافر سفارت هند به وزارت صحت عامه، در میدان هوایی کابل تحویل داده شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.