منشی ناتو: تعهد ما در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه دارد

- ۰۱ حوت ۱۳۹۹

صحبت تیلفونی که رئیس جمهور غنی با ینس‌ستولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو داشت، منشی ناتو از ادامه تعهد آن سازمان بر حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرده است.

در خبری که امروز( جمعه، ۱ حوت) از صفحه رسمی ارگ منتشر شده آمده است که در این مکالمۀ تیلفونی، هر دو جانب در مورد پروسۀ صلح، کنفرانس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو و حمایت‌های دوامدار ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خبرنامه گفته که سرمنشی سازمان ناتو در مورد کنفرانس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو به رئیس جمهور معلومات داده، گفت که کشورهای عضو ناتو در پروسه صلح افغانستان از دیپلوماسی فعال استفاده می‌کنند، تا این پروسه به موفقیت برسد.

در این صحبت تیلفونی، سرمنشی سازمان ناتو در مورد خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، گفته که مشورت‌ها ادامه دارد و تاکنون در این خصوص تصمیم گرفته نشده است و هم‌چنان بازنگری موافقتنامه که میان طالبان و امریکا صورت گرفته، از سوی حکومت ایالات متحده امریکا جریان دارد.

گفته شده در این تماس تیلفونی، ینس‌ستولتنبرگ، بر حل مسالمت‌آمیز معضله افغانستان تاکید کرده و گفته که تعهد دوامدار سازمان ناتو در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم ادامه دارد».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.