نخستین مرحلۀ تطبیق واکسین کرونا در افغانستان آغاز شد

- ۰۵ حوت ۱۳۹۹

تطبیق واکسین کوید۱۹ امروز ۵ حوت ۱۳۹۹ با حضورداشت رییس جمهور، معاونین ریاست جمهوری و دیگر مقام‌های بلند پایۀ دولتی در قصر چهارچنار ارگ شروع شد.

در این مراسم نخستین دوز واکسین، به بازوی انیسه شهید خبرنگار طلوع نیوز تطبیق گردید و سپس سربازان نیروهای امنیتی و کارمندان وزارت صحت عامه واکسین را دریافت کردند.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه در این مراسم گفت که اولین مرحلۀ واکسین، برای سربازانی که بیرق سه رنگ کشور را بلند نگه می‌دارند و کارکنان صحی که در سخت‌ترین شرایط به‌خاطر نجات جان مردم سنگر داغ مبارزه با ویروس کرونا را ترک نکردند و هم‌چنان برای کارمندان رسانه‌ها تطبیق خواهد شد.

کشور هند به تاریخ ۱۹ دلو سال جاری اولین محموله، حاوی ۵۰۰ هزار دوز واکسین به افغانستان کمک کرده است.

همچنین رودریندرا تندن سفیر هند در افغانستان که یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود گفت که کشورش به‌عنوان شریک استراتیژیک و دوست دیرینۀ افغانستان، آماده است تا با نهادهای صحی این کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا کار نماید.

رییس جمهور غنی نیز در این برنامه در صحبت‌هایش، از کمک و هم‌کاری هند منحیث دولت دوست و شریک استراتیژیک تشکر کرده گفت که نوع همکاری ما به اساس منافع و دیدگاه مشترک بشردوستانه تعیین شده و همیشه باهم، هم‌کار خواهیم بود.

هند از کشورهای هستند که تا حالا در زمینه‌های مختلف برای دولت و مردم افغانستان، کمک‌های زیادی کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.