شورای علمای هرات: نیروهای امنیتی فرزندان مسلمان و غازیان این سرزمین اند

- ۰۵ حوت ۱۳۹۹

 

شورای علما، سران قوم و جوانان حوزۀ غرب، در یک گردهم‌آیی امروز(۵ حوت) حمایت‌شان را از نظام کنونی اعلان نموده و نیروهای امنیتی را فرزندان «مسلمان و غازیان» این سرزمین عنوان کردند.

مقام ولایت هرات با نشر خبرنامه‌ای گفته که شورای علمای حوزۀ غرب کشور، طی یک گردهم‌آیی بزرگ در مسجد جامع شهر هرات، جنگ جاری کشور را ناروا دانسته و بر استقرار صلح پایدار و خاموشی آتش جنگ تاکید کردند.

شورای علمای هرات، نیروهای امنیتی و دفاعی را فرزندان مسلمان و غازیان این سرزمین دانسته و هر کسی که قتل آنان را جایز می‌دانند در مغایر از فرامین الهی و احادیث نبوی می‌پندارند.

در خبرنامه امده است که شیخ‌الحدیث مولوی خدای داد صالح رییس شورای عالی علمای حوزۀ غرب  می‌گوید: همه تشنه صلح اند و جنگ چهل ساله ملت را خسته ساخته است.

رییس شورای عالی علمای هرات هم‌چنان دین اسلام را دین میانه و خارج از افراط و تفریط دانسته اظهار داشت که صلح بر هر کسی که کلمه می‌گوید فرض است.

خبرنامه می‌افزاید که مولوی عبدالخالق حقانی رییس حج و اوقاف هرات نیز از علما خواست تا در دعوت‌گری به صلح جدیت بیش‌تر از خود به خرچ دهند. او افزوده است که علما باید احساس مسوولیت کنند و مخالفان دولت را دعوت به صلح و آرامش نمایند، نه به ویرانی و خشونت.

در قطعنامه‌ای اعلان شده در پایان برنامه امروز شورای علمای هرات آمده است که

در اعلامیه همچنین آمده است، که جنگ کنونی در افغانستان، خلاف اساسات دین مبین اسلام بوده و قتل انسان بدون حالات خاص قطعا حرام و مرتکبین آن به جزا ابدی جهنم محکوم می‌گردد لذا هردوجانب درگیر باید در سراسر کشور آتش‌بس را اعلام نمایند

حمایت شورای عالی علمای غرب هرات از نظام و نیروهای امنیتی کشور در حالی اعلام می‌گردد که جمعۀ گذشته، مولوی مجیب الرحمان خطیب مسجد گازرگاه هرات در صحبت‌هایش گفته بود، کسانی که از نظام حمایت می‌کنند مرتکب گناه کبیره اند و از مردم و نیروهای امنیتی خواسته بود که از دولت کنونی حمایت نکنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.