وزیر دفاع استرالیا به رییس‌جمهور کرزی: پیش از موعد خارج می‌شویم

- ۳۰ دلو ۱۳۹۱

وزیر دفاع استرالیا در دیدار با رییس‌جمهور کرزی گفته است که نیروهای‌شان را قبل از میعاد تعیین‌شده، از افغانستان خارج خواهند ساخت.
ستیفن سمت وزیر دفاع آسترالیا شام روز گذشته در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان با حامد کرزی ملاقات کرده و گفته است که آن‌ها پس از سال ۲۰۱۴ میلادی کمک‌های‌شان را به افغانستان ادامه می‌دهند.
براساس گزارش سایت ریاست‌جمهوری، هر دو طرف در مورد ادامۀ همکاری‌های استرالیا پس از سال ۲۰۱۴ میلادی با افغانستان، پروسۀ انتقال مسوولیت‌های امنیتی و پروسه صلح، گفت‌وگو کرده‌اند.
وزیر دفاع استرالیا با تأکید بر این‎که پروسۀ انتقال مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای استرالیایی به نیروهای امنیتی افغان در ولایت ارزگان موفقانه به پیش می‌رود، گفت که کشورش تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی اکثریت نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌سازد؛ اما در زمینۀ آموزش نیروهای امنیتی افغان، به همکاری‌هایش ادامه می‌دهد.
او گفت که استرالیا سالانه مبلغ ۱۰۰ میلیون دالر استرالیایی را بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی به نیروهای امنیتی افغانستان، کمک می‌نماید.
آقای ستیفن سمت خاطر نشان کرد که استرالیا نیروهای خود را زودتر از معیادی که توقوع می‌رفت از افغانستان خارج خواهد کرد و پروسۀ انتقال تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی در ولایت ارزگان که نیروهای آن کشور مستقر اند، تکمیل می‌گردد.
در این حال، رییس‌جمهور کرزی در این دیدار، امضای موافقتنامۀ درازمدت استراتژیک میان دو کشور را مهم دانسته و از تعهد مالی استرالیا به خاطر کمک به نیروهای امنیتی افغانستان اظهار سپاس و قدردانی نموده است.
آقای کرزی اطمینان داده که کمک‌های مالی استرالیا به شکل درست آن در تقویت نیروهای امنیتی افغانستان به مصرف خواهد رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.