غنی:مارشال فهیم در تهداب گذاری نهادهای مهم از جمله اردوی ملی کشور نقش موثر داشت.

- ۱۸ حوت ۱۳۹۹

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به مناسبت هفتمین سالروز درگذشت مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم، در بیانیه‌ای می‌گوید که مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم، عمر پربار خود را برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور سپری کرد.
وی با حضور در صفوف مبارزه علیه اشغال و تروریسم، تعهد ومسوولیت ملی و میهنی خود را در راستای دفاع از وطن و ارزش های اسلامی به نمایش گذاشت. نقش وی در بسیج مردم برای جهاد و مدیریت جبهه های جنگ بر کسی پوشیده نمی‌باشد.
این بیانیه به نقل از آقای غنی می‌گوید که حضورمرحوم مارشال در فصل جدید سیاسی کشور، برازنده و برجسته بود. وی در تهداب گذاری نهادهای مهم از جمله اردوی ملی کشور نقش موثر داشت.
به نقل از رییس جمهور در این بیانیه آمده است که اکنون خوش‌بختانه این تلاش‌ها به ثمر نشسته و اردوی ملی کشور از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی برخوردار شده است و اکنون با شجاعت و قهرمانی سپر بزرگ در برابر تروریستان و دشمنان وطن به شمار می‌روند.
در اخیر این بیانیه آمده است که مرحوم مارشال در دوران حضورش در ساختار حکومت برای وحدت ملی و هم‌دیگر پذیری سیاسی، تلاش فراوان کرده‌است.
گفتنی است مارشال محمد فهیم قسیم، در ۱۸ حوت، سال ۱۳۹۲ هنگامی که معاون نخست حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین بود در اثر سکتۀ قلبی به عمر ۵۶ سالگی درگذشت.
اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.