اسماعیل خان:هر طرحی که در آن منافع علیای مردم افغانستان و ارزش‌های مردم‌شمول این سرزمین در آن نادیده گرفته شود محکوم به شکست است

- ۲۴ حوت ۱۳۹۹

161367442_2786492781616670_6455158271621980686_nاز چهل و دومین سال‌روز قیام بیست و چهار حوت با حضور دهها هزار تن از شهریان هرات، مقامات حکومت محلی، فرماندهان جهادی، مجاهدین، خانواده‌های شهدا و معلولین، فرهنگیان و اصحاب رسانه در مزار شهدای گمنام امروز(یک‌شنبه، ۲۴ حوت) تجلیل به عمل آمد.
محمد امیراسماعیل خان، در محفل ضمن تشکر و قدر دانی از  حضور مردم با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی آن را نشانه ارج گزاری هراتیان به راه و آرمان شهدای بیست و چهار حوت دانسته آرزو کردند به برکت اخلاص و تعهد این مردم به راه شهیدان، صلح و ثبات در کشور ما حکم فرما شود.
این فرمانده جهادی، با اشاره به طرح جدید صلح و زمینه سازی برای آغاز گفتگوهای جدید صلح، هر طرحی را که در آن منافع علیای مردم افغانستان و ارزش های مردم شمول این سرزمین را نادیده گرفته شود محکوم به شکست دانستند.
محمداسماعیل خان، مجاهدین را طرف اصلی قضیه افغانستان هم در دوران جهاد و مقاومت و هم اکنون دانسته، هر نوع تصمیم گیری پیرامون حکومت آینده را بدون حضور مجاهدین زمینه ساز بحران های دیگر قلم داد نموده از همه طرف های درگیر خواستند با پایان دادن به جنگ به یک طرح همه شمول مبتنی بر عدالت اجتماعی فکر کنند. او با تاکید بر حفظ ساختار ها و سیستم های حکومتی از جمله قوای سه گانه، نیروهای امنیتی شامل پولیس، اردو و امنیت ملی، حاکمیت یک طرفه طالبان از طریق جنگ را یک رویای غیر قابل تحقق دانسته از طالبان خواستند دست از کشتار هم وطنان شان بردارند و در کنار دیگر مردم این سرزمین، برای اعاده صلح و ثبات و تامین عدالت اجتماعی و برقراری حکومتی همه شمول و فراگیر قرار گیرند.
سید عبدالواحید قتالی والی ولایت هرات، سید طاها صادق نماینده مردم در مجلس نمایندگان و رئیس کمیسیون برگزاری سال روز بیست و چهار حوت، رئیس حج و اوقاف از دیگر سخنرانان این همایش بودند. که یک پی دیگر در مورد قیام ۲۴ حوت ایراد سخن کردند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.