شیوای شرق: یکی از ولایات افغانستان به نام پایتخت نوروز اعلان می‌شود

- ۲۶ حوت ۱۳۹۹

معنیت امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ به نماینده‌گی از کمیسیون برگزاری جشن نوروز نشست را زیر عنوان «رسانه و نوروز» برگزار کرد.

در این  نشست که امروز( سه شنبه، ۲۶ حوت) در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ، برگزار شده بود شماری از چهره‌های فرهنگی، نویسنده‌گان و رسانه ها اشتراک کرده بودند.

عبدالمنان شیوای شرق، معین نشرات این وزارت، در این نشست گفت که حکومت امسال برنامه نوروز ۱۴۰۰ که اولین نوروز قرن می‌باشد به صورت ویژه گرامی‌داشت می‌کند تا به همدلی، همگرایی، یک‌پارچه‌گی مردم افغانستان واقع شود.

او می‌افزاید که جشن سمنک را امسال در ارگ برگزار می‌کنیم که رئیس جمهور غنی نیز در این محفل اشتراک و سخنرانی می‌کند.
آقای شرق گفت که در این مراسم دولت یکی از ولایات افغانستان را به نام پایتخت نوروز اعلان می‌کند، اما او نامی از این ولایت نبرد.

یک منبع در حکومت که نمی‌خواهد نام از آن گرفته شود به روزنامه ماندگار می‌گوید که بحث بر سر ولایات نمیروز و بلخ جریان دارد و یکی از این ولایات به نام پایتخت نوروز اعلان می‌شود.

منبع می‌افزاید که بعد از این هر سال یک از ولایات کشور، از طرف دولت به نام پایتخت نوروز اعلان می‌شود تا جشن نوروز به صورت واقعی چهره ملی را در کشور به خود بگیرد.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، در اخیر سخنان خود هم چنان گفت که حکومت جشن نوروز را امسال در تمام ولایات افغانستان برگزار می‌کند زیراکه ارزش‌های نوروز به همه اقوام افغانستان تعلق دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.