احمد مسعود با امانوئل مکرون دیدار کرد

- ۰۹ حمل ۱۴۰۰

احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، در سفری که اخیرا به منظور اشتراک در برنامه نصب لوح یاد بود قهرمان ملی در پاریس به آن کشور رفته بود، با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه دیدار و گفت‌گو کرده است.

در خبرنامه‌ای که امروز(۹ حمل ۱۴۰۰) در صفحه فیسبوک آقای مسعود منتشر شده است، آمده که در این دیدار ضمن قدر دانی از نام‌گذاری یک جاده به نام قهرمان ملی و روابط و همکاری‌های فرانسه با افغانستان در صد سال اخیر، به ویژه در دوران جهاد و بیست سال پسین، گفت‌گو صورت گرفته است

او افزود، هم چنان پیرامون وضعیت جاری در افغانستان و فرصت‌ها و خطرات احتمالی این وضعیت، بحث‌های همه جانبه صورت گرفت، که سبب ایجاد دیدگاه‌های مشترک دوجانبه شد.

خبرنامه میگوید که رئیس جمهور فرانسه در این دیدار، مبارزات شهید احمد شاه مسعود در برابر اتحاد جماهیر شوروی و طالبان و القاعده را درخشان‌ترین نمونه آزادی خواهی و استقلال طلبی توصیف کرد است.

خبرنامه می افزاید که مکرون از آماده گی فرانسه برای حمایت دوامدار از مردم افغانستان اطمینان داده و اعلام حمایت کرده است.

از سوی دیگر در حاشیه برنامه نصب لوح یاد بود قهرمان ملی در پاریس، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار کرده است

در این دیدار آقای عبدالله به خاطر اعزاز قهرمان ملی و حمایت دوام‌دار فرانسه از مردم افغانستان و تلاش‌های صلح، از وزیرخارجه فرانسه سپاس گزاری کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.