شورای عالی مصالحه ملی: تا کنون ۳۰ طرح صلح، به این شورا رسیده است

- ۱۵ حمل ۱۴۰۰

شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که تا اکنون ۲۵ حزب سیاسی و اعضای کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی، طرح و دیدگاه شان را برای صلح به این شورا فرستاده‌ اند که شامل ۳۰ طرح می‌شود.

در خبرنامه‌ای که امروز(یک‌شنبه، ۱۵ حمل) از سوی شورای عالی مصالحه ملی منتشر شده آمده که کمیتۀ تهیه و توحید مسودۀ طرح صلح به ریاست محمد یونس قانونی عضو رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی، در قصر سپیدار برگزار شد.

خبرنامه افزوده است که طرح پیشنهادی احزاب سیاسی، اعضای کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی، نهادهای جامعۀ مدنی و شهروندان کشور بررسی گردید.

شورای عالی مصالحه در این خبرنامه گفته که کمیتۀ تهیه و توحید مسودۀ طرح صلح و کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی، روی جمع‌آوری و توحید نظریات و دیدگاه‌های احزاب سیاسی، اعضای کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه‌ و شهروندان کشور کار کرده است.

هم‌چنان گفته شده است که در نشست امروز مسودۀ واحد دیدگاه‌های ارایه‌ شده به بررسی گرفته شد و تا توحید نظریات و ارایۀ آن به کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی، نشست‌های این کمیته ادامه دارد.

این خبرنامه تاکید می‌کند که قرار است جمهوری اسلامی افغانستان با طرح واحد به نشست بعدی صلح در ترکیه اشتراک کند و آتش‌بس و ختم کامل و دایمی جنگ، ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی شهروندان، مشارکت عادلانه‌ در قدرت و ساختار نظام سیاسی از موارد درشت این طرح استند.

این در حالیست که گفته می‌شود، نشست استانبول در مورد صلح افغانستان، قرار است به تاریخ ۱۶ اپریل / ۲۷ حمل در ترکیه به مدت ده روز برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.