غنی در قندهار: نیروهای خارجی را با عزت رخصت می‌کنیم و از خاک خود دفاع خواهیم‌کرد

- ۰۲ ثور ۱۴۰۰

محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان که صبح امروز در جریان سفرش به ولایت کندهار، در جلسه مردمی سخنرانی می کرد گفت که نیروهای خارجی از با عزت رخصت می کنیم و آماده دفاع از کشور خود هستیم.

او تاکید کرد که برای تامین امنیت، آبادی و عزت افغانستان، مردم در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی پرافتخار خویش قرار دارند.

آقای غنی، در مورد حمایت بین المللی از نیروهای امنیتی گفت که در زمینه تجهیز، تقویت و آموزش آنان و تعهدات بین المللی در خصوص کمک‌های اقتصادی و بشری هیچ‌گونه تغییرات نیامده است.

او در سخنرانی خود علاوه کرد، زمان آن فرارسیده است که هر افغان بر ارزش‌های افغانیت، اسلامیت و جمهوریت ایستاده شود. وی افزود که ما افغانستان بی‌طرف می‌خواهیم و از جنگ بیگانه‌ها خسته هستیم.

رئیس جمهور غنی در این برنامه، حرف‌هایی هم به پاکستان داشت، او گفت که سیاست برد و یا باخت را انتخاب کنند؛ آینده شما با ما مرتبط است، اگر دست دوستی بدهید، تمام آسیای مرکزی را آماده می‌سازیم و از طریق افغانستان آباد دسترسی شما به آن آسان است. اگر سیاست باخت را که تداوم جنگ است، انتخاب کنید و افغانستان آباد نباشد، شما چگونه به آسیای مرکزی خواهید رسید.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که نیز رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کرد، در سخنانش گفت که موقف ما روشن است؛ همان‌گونه که رئیس جمهور گفته است، ما به قربانی آماده هستیم که دوره خود را تکمیل نکنیم و به زودترین فرصت ممکن زمینه را برای انتخابات فراهم سازیم، زیرا مردم قدرت را برای ما داده اند. او در مورد جنگ ولسوالی ارغنداب گفت که مقصر اصلی طالبان است و جنگ طالبان در ولسوالی ارغنداب، مردم را شدیداً متضرر نموده و در راه ها، قریه جات، خانه ها و کوچه های آنان ماین گذاری شده است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.