وزارت خارجۀ هند در نشست سه جانبه: دیدگاه‌های ما در مورد افغانستان مشترک است

- ۰۲ حوت ۱۳۹۱

هند، امریکا و افغانستان روز سه شنبه دومین دور مذاکرات سه جانبۀ خود را در دهلی نو برگزار کردند و در خصوص آیندۀ افغانستان به بحث و مذاکره پرداختند.
مسایل مربوط به تحول سیاسی، امنیتی و اقتصادی و همچنین همکاری در زمینه پروژه‌هایی‌که در افغانستان درحال اجراست، طی نشست سه جانبۀ روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، راه‌های ارتقای همکاری برای رویارویی با چالش‌ها و فرصت های مشترک، از جمله مبارزه با تروریسم و خشونت افراطی و افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری منطقه‌‎یی مورد بررسی قرار گرفت.
این دیدار با توجه به اعلام امریکا مبنی بر خروج ۳۴ هزار نیروی امریکای از افغانستان طی یکسال آینده برگزار شده است.
وای. کی. سینها، معاون دوم در وزارت امور خارجه هند، ضمن تأکید بر ایجاد هماهنگی میان سه کشور در زمینه مسایل افغانستان گفت: از آن‌جا که دیدگاه هند، افغانستان و امریکا در زمینه صلح، ثبات، دموکراسی و شکوفایی افغانستان مشترک است، این گفت‌وگوی سه جانبه فرصت مغتنمی برای تبادل دیدگاه‌ها فراهم می‌آورد.
وی افزود: ما در جلسه امروز(دیروز) حوزه‌های اصلی بحث درباره تحول سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان و پروژه‌های خاص را مشخص کردیم.
سفر اخیر روسای جمهور پاکستان و افغانستان به انگلستان که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس میزبان آن بود، نیز در این نشست سه جانبه مورد بررسی قرار گرفت.
گفته می‌شود در این دیدار، نیروهای امنیتی ونظامی سه کشور حضور داشتند.
جاوید لودین معاون وزیر امور خارجه افغانستان، وی.کی.سینها معاون دوم و ویکرام کومار دوراسوامی معاون مشترک امور امریکا از هند و روبرت بلک معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوب و مرکزی، روسای هیات‌های شرکت‌کننده دراین مذاکرات بودند.
نخستین نشست سه جانبه هند، امریکا و افغانستان سپتامبر گذشته در امریکا برگزار شد که طی آن درباره همه چشم‌اندازهای شرایط افغانستان به طور آشکار گفت‌وگو شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.