پولیس تخار: معاون قطعه لایزری طالبان در تالقان کشته شد

گزارشگر:محمدیونس آرین - ۲۷ سرطان ۱۴۰۰

منابع امنیتی در ولایت شمالشرقی تخار میگویند که در اثر ضربات هوایی و درگیری نیروهای پیاده با طالبان معاون قطعه لایزری طالبان همراه با ۹ تن دیگر در حومه شهر تالقان مرکز ولایت تخار کشته شده اند.
خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار می گوید که در عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و قوت‌های خیزش مردمی در حومه شهر تالقان ۱۷ طالب کشته و زخمی شدند که شماری از افراد کلیدی این گروه شامل کشته و زخمی شده گان هستند.
به گفته آقای اسیر خلیل اسیر، طالبان امروز حملاتی را بر مواضع نیروهای امنیتی و قوت‌های خیزش مردمی در مناطق چشمه شیر، چوبر، پل جلاد و گنج‌ علی‌بیگ، در اطراف شهر تالقان، حمله کردند و در نتیجه درگیری با قوت های پیاده و ضربات هوایی طالبان متقبل تلفات شدند.
اسیر می‌گوید که در درگیر های پس از حمله طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی، قاری خال‌محمد حقانی، معاون قطعه لایزری طالبان در ولسوالی خواجه‌غار و مولوی فیض‌الله، معاون نام‌نهاد ولسوال طالبان برای ولسوالی هزارسموچ، با ۸ تن دیگر از افراد قطعه لایزری‌شان کشته و ۷ تن دیگر زخمی شده‌اند..
به گفته سخنگوی پولیس تخار در این درگیری ۸ میل سلاح لایزری طالبان نیز از بین رفته است.
در همین حال منابع مردمی در تخار می گویند که ادامه حملات طالبان به شهر تالقان نگرانی جدید برای ساکنان این شهر به وجود آورده است.
مسوولان محلی در تخار اما می گویند که نیروهای امنیتی از تالقان دفاع می کنند و طالبان قادر به تصرف این شهر نخواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.