سرپرست وزارت صحت عامه: عید را از طریق پیام و فضای مجازی به هم‌دیگر تبریکی دهید

- ۲۸ سرطان ۱۴۰۰

 

 

به دنبال موج سوم کرونا در کشور، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه از مردم خواست که در جریان روزهای عید، از رفتن به خانه دوستان‌شان اجتناب کرده و عید را از طریق پیام و فضای مجازی به هم‌دیگر تبریکی دهند.

 

آقای مجروح در حالی از همه‌گیری شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در کشور هشدار می‌دهد که هنوز آمار روزانه مبتلایان به این ویروس سه رقمی و  مرگ ناشی از آن دو رقمی است.

 

او می‌گوید که موج پنجم ویروس کرونا در ایران و بیش‌تر شدن واقعات مثبت در پاکستان، نگرانی وزارت صحت عامه را بیش‌تر ساخته است.

 

آقای مجروح، پیش از این نیز روز یک‌شنبه ( ۲۷ سرطان) در یک نشست خبری از شهروندان کشور خواسته بود تا در روزهای عید سعید اضحی در خانه بمانند و برای حفاظت از خود از رفتن به خانه‌های همدیگر، دست دادن، روبوسی و بغل کشی خودداری نمایند.

 

سرپرست وزارت صحت عامه تاکید کرده بود که اگر مردم  توصیه‌های صحی را در روزهای عید رعایت نکنند ویروس کرونا دوباره اوج خواهد گرفت.

 

آقای مجروح، در رابطه به وضعیت صحی کشور ناشی از ویروس کرونا معلومات داده و گفته بود که موج سوم ویروس کرونا از قله گذشته و اکنون در بعضی ولایات سیر نزولی دارد؛ ولی با توجه به تعداد بیماران در مراکز صحی ما هنوز در حالت اضطرار قرار داریم.

 

او هم‌چنان از بازگشایی مراکز آموزشی به گونه تدریجی و شیوع ویروس کرونا در ایران و پاکستان ابراز نگرانی کرده تاکید کرده بود که در صورت بی اعتنایی مردم به توصیه های صحی ویروس کرونا دوباره سیر صعودی خواهد گرفت.

 

سرپرست وزارت صحت عامه، تطبیق واکسین کرونا را موثرترین راه برای جلوگیری از ویروس کرونا خوانده گفته بود: باوجود چالش‌های ناامنی در کشور، روند تطبیق واکسین در سراسر کشور ادامه دارد و روزانه حدود ۳۰ تا ۴۵ هزار تن واکسین می شوند و ما در تلاش استیم تا این روند را تا ۶۰ هزار تن در روز برسانیم.

 

داکتر مجروح، در ادامه سخنانش خاطر نشان ساخته بود که در کنار بحران ویروس کرونا، رسیده‌گی به واقعات اضطراری ناشی از جنگ، فشار کار را در مراکز صحی بیشتر ساخته است و ما همواره در تلاش استیم تا این وضعیت را به گونه عالی مدیریت نماییم.

 

در عین حال، سرپرست وزارت صحت عامه از تهدید بیماری تب گانگو در روزهای عید یاد آوری نموده و از شهروندان کشور خواست تا در هنگام ذبح حیوانات از دستکش استفاده نموده و برای مصونیت جان خود توصیه‌های صحی را رعایت نمایند.

 

این در حالی است که سال گذشته شهروندان هشدار مقامات وزارت صحت عامه را در ایام عید جدی نگرفتتد که در نتیجه موج دوم کرونا شدت گرفتن که در نتیجه صدها تن جان باختند و هزاران تن به این ویروس مبتلا شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.