برخورد دوگانه طالبان با اشرف غنی

گزارشگر:نرگس عالمیار - ۰۳ اسد ۱۴۰۰

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در واکنش به اظهارات سهیل شاهین سخنگوی دیگر این گروه در قطر گفت که طالبان خواهان برکناری اشرف غنی، به عنوان پیشرط مذاکرات نیست. این در حالی است که بر بنیاد گزارش های منتشر شده در هفته گذشته، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که برکناری رئیس‌جمهور افغانستان، یکی از پیشرط ها برای آتش بس است، اما محمد نعیم دیگر سخنگوی این گروه در دفتر سیاسی قطر گفت که این گروه خواهان برکناری رئیس‌جمهور به‌عنوان پیش‌شرط آتش‌بس نشده است و می‌خواهد مسائل را از راه مذاکره حل و فصل کند.

به گزارش رسانه ها «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان، بعدازظهر روز جمعه به گزارش برخی رسانه‌ها از موضع طالبان درباره اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، واکنش نشان داد و گفت که طالبان خواهان برکناری اشرف غنی نیستند و خواهان حل مسایل از طریق مذاکره اند.

پیش از این، «سهیل شاهین» سخنگو و عضو هیأت گفت‌وگوکننده طالبان در قطر در مصاحبه‌ای که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آن را منتشر کرد، گفته بود تا زمانی که اشرف غنی رئیس‌جمهور مستقر در افغانستان کنار نرود و دولت جدیدی از طریق مذاکره بر سر کار نیاید، صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد.

اما محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» در خصوص اظهارات این مقام طالبان گفت: «ما خواهان برکناری اشرف غنی به عنوان یکی از شروط آتش‌بس نشده‌ایم».

محمد نعیم ادامه داد: «مناطق گسترده‌ای از افغانستان بدون جنگ به ما پیوسته‌اند. دولت افغانستان علیه ما اعلام جنگ کرده است و ما خوهان حل این مسئله از راه مذاکره هستیم».

این نشان می‌دهد که طالبان هنوز بر سر ماندن یا نماندن اشرف غنی در قدرت به دو دستگی و رویکرد دوگانه متوصل هستند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.