کشته و زخمی شدن ۴۵ عضو طالبان در بمباران هوایی

گزارشگر:فرهاد فرامرز - ۰۵ اسد ۱۴۰۰

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که درعملیات هوایی نیروهای امنیتی افغان طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ نفر از جنگ‌جویان طالب در ولایت تخار کشته و زخمی شده اند.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ی می‌گوید که،روزگذشته(دوشنبه ۴ اسد) نیروهای هوایی کشور طی حملات گسترده ۲۸ تن از جنگ‌جویان گروه طالبان به شمول چندین تن از افراد برجسته‌ی این گروه را در ولایت تخار کشته و ۱۷ نفر دیگری آن‌ها را زخمی ساخته‌اند.

قول ۲۱۷ پامیر همچنان اعلام کرده است که طی حملات هوایی در شهر تالقان ۱۴ تن از جنگ‌جویان گروه طالبان را به‌شمول دو تن از افراد کلیدی این‌گروه کشته و ۷ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

همچنان منابع امنیتی افزوده اند که طی عملیات‌های جداگانه در مناطق گاومالی ولسوالی رستاق ولایت تخار، ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای این ولسوالی را با سه همراه وی به قتل رسانده‌اند و همچنان از تلفات سنگینی بر گروپ‌های ۱۰ نفری جنگ‌جویان این گروه برای ولسوالی نمک‌آب و چشمه‌ی شیر شهر تالقان نیز خبر می‌دهند.

عملیات هوایی نیروهای افغان در حالی شدت یافته است که از حدود سه‌ماه بدینسو حملات تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه‌ها و نیروهای امنیتی افغان شدت یافته بود که در نتیجه منجر به سقوط بیش از ۱۵۰ ولسوالی به شمول اکثر ولسوالی‌های این ولایت در سرتاسر کشور توسط این‌گروه گردید

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.