دانشگاه جدید بلخ در سال نو فعال می‌شود

- ۰۴ حوت ۱۳۹۱

مکمل الکوزی رییس دانشگاه بلخ اعلام کرده است که در سال نو هجری شمسی دانشگاه جدید این ولایت به فعالیت آغاز می‌کند.
آقای الکوزی می‌گوید که ظرفیت دانشگاه جدید افزایش یافته است و سیستم درسی آن نیز با معیارهای کشورهای پیشرفته برابر خواهد بود.
در حال حاضر، دانشجویان دانشگاه بلخ در ساختمان پلتخنیک ولایت بلخ آموزش می‌بینند و حدود پنج سال کار بالای ساختمان جدید این دانشگاه از سوی کشور پاکستان جریان داشت.
کمبود صنف‌های درسی و دیگر مکان‌های آموزشی از مشکلات عمده در دانشگاه فعلی بلخ خوانده شده است.
الکوزی روز گذشته در جمعی دانشجویان که برای سپری کردن امتحان کانکور در شهر مزار شریف گردهم آمده بودند گفت: “امکانات تازه در دانشگاه بلخ امیدوار کننده است و در ظرفیت محصلان نیز افزایش قابل ملاحظه‌یی ایجاد می‌شود.”
به گفته او، قرار است در سال آینده سیستم تدریس ماستری نیز در دانشگاه بلخ آغاز شود.
ورود صدها تن به دانشگاه های شمال کشور
در جریان یازده سال گذشته، ده‌ها دانشگاه خصوصی در کنار دانشگاه‌های دولتی کشور به فعالیت آغاز کردند.
اگرچه رقم جذب محصلان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، اما هنوز هم دانش آموزان از بی‌نتیجه ماندن و یا عدم ورود به دانشگاه‌ها اعتراض می‌کنند.
صبح روز گذشته، بیش از یک هزار و چهار صدتن که در دوره‌های نیمه عالی (صنف چهارده) آموزش دیده بودند، امتحان کانکور برای ورود به موسسات تحصیلات عالی را سپری کردند.
این شمار از محصلان، از پنج ولایت شمالی کشور (بلخ، سمنگان، جوزجان، فاریاب و سرپل) هستند که قبلاً اموزش های نیمه عالی را سپری کرده و یا هم به دلایل مختلف از راه یافتن به دانشگاه های کشور باز مانده بودند.
مکمل الکوزی رییس دانشگاه بلخ می گوید که ششصد تن آنان به دانشگاه‌های شمال کشور جذب می‌شوند که دانشگاه بلخ بیشترین رقم جذب دانشجویان را خواهد داشت.
بیشتر این محصلان جذب دانشکده‌های می‌شوند که قبلا آموزش‌های تخصصی همان دانشکده را سپری کرده باشند.
دانشجویان که نمره‌های معیاری را در امتحان کانکور بدست بیاورند به طور مستقیم وارد صنف دوم دانشکده‌ها می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.