کشتی حامل شفاخانه‌های سیار ترکیه به گذرگاه رفح رسید

- ۲۳ عقرب ۱۴۰۲

کشتی حامل شفاخانه‌های سیار ترکیه به گذرگاه رفح در نزدیکی غزه رسید
یک کشتی ترکی که شفاخانه‌های سیار را حمل می‌کند دیروز (۲۲ عقرب) به بندر العریش مصر در نزدیکی گذرگاه رفح رسید. این کشتی حامل شفاخانه‌های سیار طبی، جنراتورها و امبولانس ها است.
تا اکنون طبق آمار مسولان صحی غزه در حملات اسراییل ، بیش از ۱۱۰۰۰ نفر کشته شده اند.
انقره پیش از این گفته بود که ۲۰ شفاخانۀ سیار را در بندر العریش اعمار خواند کرد تا به زخمی شدگان فلسطینی رسیدگی شود. که برای ایجاد این شفاخانه‌ها به منظوری قاهره نیاز است. می‌خواهد در نزدیکی غزه ۲۰ شفاخانهٔ موقت ایجاد کند .
به گفته منابع در گزارش نامی از وی گرفته نشده امروز گفت: “مقامات مصر چراغ سبز نشان دادند. ما این شفاخانه ها را در ساحاتی که مقامات مصر گفته اند، ایجاد خواهیم کرد.”
این در حالی است که مقامات حکومت گروه حماس در غزه گفته اند که تمامی شفاخانه ها در شمال غزه، به دلیل جنگ با نیروهای اسراییلی و کمبود نفت، غیر فعال شده اند.
یوسف ابو ریش، معاون وزارت صحت گروه حماس گفت که در نتیجۀ کمبود نفت از روز شنبه به اینسو حد اقل ۳۴ نفر، به شمول هفت نوزاد، در بخش مراقب ویژه جان باخته اند.
ترکیه همچنان تا اکنون چندین طیاره دوا و سایر کمک‌ها را به میدان هوایی العریش فرستاده تا به باشندگان غزه توزیع شود.
گفتنی است که پیش از این، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه گفته بود که اسراییل در غزه مانند یک “مجرم جنگی” عملی می‌کند. و در واکنش به حملات اسراییل سفیر خود را از این کشور به انقره فراخوانده بود.
اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.