برده‌داری جنسی؛ لکه‌یی ننگین بر دامان کشورهای توسعه‌یافته

- ۱۲ حوت ۱۳۹۱

بخش دوم و پایانی
نویسنده: سیت روزن رید
سرانجام، پولیس توانست خانه‌یی را که کاتالینا در آن زندانی بود، کشف و مظنون‌های اصلی را دستگیر کند. در اتاق‌ آن‌ها ۰۰۰/۲۲ دالر، تکت‌های هواپیما و پاسپورت‌های تایلندی ۵ زن دیگر کشف شد. هم چنین بعدها ۳ زن دیگر تایلندی به پولیس گفتند که صاحب آن خانه و متهم اصلی پرونده، مدارک مسافرت ما را ضبط کرده و تنها حاضر شده در ازای پرداخت ۰۰۰/۴۰ دالر از طریق روسپی‌گری، آن‌ها را به ما برگرداند.
تلاش‌های بعدی پولیس در هوستون به یافتن ۸ زن آسیایی دیگر که یکی از آن‌ها تنها ۱۵ سال داشت، منجر گردید. همۀ آن‌ها به عنوان زنان روسپی در خانه‌ها و مراکز بدنام نگهداری می‌شدند. یکی از این زنان ادعا می‌نمود که در سه ماه اخیر، با رفتن به فاحشه‌‌خانه‌های مختلف سان‌فرانسیسکو، هوستون و آتالانتا، مجموعاً ۰۰۰/۴۰ دالر درآمد کسب نموده است تا مخارج مسافرتش به امریکا تأمین گردد.
تحقیقات پولیس در پرونده‌یی دیگر مشخص نمود که دو دختر آسیایی به کار گرفته شده در «فاحشه خانه‌ها» که خواهر نیز بودند، سرگذشت ترحم‌‎آمیزی داشته‌اند. مادر آنان در ۱۲ ساله‌گی دخترهایش را به روسپی‌خانه فروخته بود.

فروش دختران
معمولاً زنان و دختران به کار گرفته شده در قاچاق بین‌المللی زنان جهت روسپی‌گری، از کشورهایی که اقتصاد ضعیف و یا نظام سیاسی ناپایداری دارند، به این جریان کشیده می‌شوند.
نورما هوتالینگ، مدیر اجرایی یک گروه عام‌المنفعه که در زمینه زنان روسپی‌ اقداماتی انجام می‌دهد، می‌گوید: «فروش دختران و زنان توسط خانواده‌ها، به فعالیتی سودآور در کشورهای فقیر تبدیل شده است. تعدادی از این زنان گفته‌اند که به دروغ به ما گفته بودند که از ما جهت کار در رستورانت‌ها، خانه‌ها و یا لباس‌فروشی‌ها استفاده می‌شود و شغلی قانونی و شرافت‌مندانه خواهیم داشت. البته عده‌یی نیز اظهار کرده‌اند که علی‌رغم دانستن این امر که در روسپی‌خانه‌ها به کار گرفته می‌شوند، نتوانسته‌اند برای نجات خود کاری انجام دهند.»
در موردی دیگر اگزی می، ‌زنی چینی که ۳۲ سال دارد، آرزو می‌کرده است که در امریکا به نظافت خانه‌ها بپردازد. در سپتمبر ۱۹۹۴، مردی او را هنگام مشاوره جهت پیدا کردن شغلی در امریکا، فریب داده و ربوده است. آن مرد چاقویی در زیر گردن وی نهاده و به او گفته که در صورت مقاومت کشته می‌شود. او سپس به استان مرزی گوانگدونگ چین برده شد و به دنبال آن با یک قایق تایوانی ماهی‌گیری که در آن ۱۶۰ مهاجر غیرقانونی وجود داشت، به مکزیک انتقال یافت. سپس پیاده به شهری در مرز امریکا برده شد.
در مارچ ۱۹۹۵، او در شهر نیویارک بود. مردی به او گفت که باید برای تأمین مخارج ۰۰۰/۲۰ دالری اقامت در امریکا در روسپی‌خانه‌ها به کار بپردازد. اما با امتناع وی، او به یک هوتل برده شد، بدنش را با سیم تلیفون بستند، مورد ضرب و جرح قرار گرفت و مجبور به هم‌بستری با مردان زیادی گردید.
بعدها او به لاس‌ آنجلس برده شد و در یک روسپی‌خانه به کار گرفته شد. چندی بعد، به دنبال حامله‌گی، او را مجبور به سقط جنین نمودند. صاحبان روسپی‌خانه دست‌ها و سینۀ‌ او را با سگرت می‌سوزاندند تا از دستورات آن‌ها پیروی کند. آنان بارها به او تجاوز کردند و حتا تهدید کرده بودند که در صورت عدم انجام دستورات، خانوادۀ او را در چین خواهند کشت. بعدها که هزینۀ ۰۰۰/۲۰ دالری اقامت و سفر وی به امریکا تأمین شد، آنان از او تقاضای ۰۰۰/۶۰ دالر کردند.
در مارچ ۱۹۹۶، او از آن خانه فرار کرد. یک زوج او را در حالی که در یک پارکینگ فروشگاه گریه می‌کرد، یافته و به پولیس تحویل دادند. با همکاری می، عاملان اسارت وی دستگیر شدند و به محکومیت‌های مختلف زندان و جریمۀ‌ نقدی محکوم شدند.
این سرگذشت اندوه‌بار زنان و دخترانی بود که قربانی تأثیرات ضد انسانیِ تجارت سکس شده‌اند. والدین بسیاری از این دختران و زنان طلاق گرفته و بعضاً به دامان الکول پناه برده‌اند.
همه‌ساله دختران زیادی در کشورهای مختلف به بهانه‌های مختلف سرقت شده و در خانه‌ها و مراکز بدنام به کار گرفته می‌شوند. معمولاً به این زنان مواد مخدر تزریق می‌شود، از دهان‌بند استفاده شده و برای تحت فشار قرار دادنِ آن‌ها در هنگام تجاوزهای جنسی، از این زنان فیلم‌برداری می‌کنند. معمولاً زنان قاچاق شده به مقصد امریکا، ابتدا در کشورهای حوزۀ کاراییب نظیر پرو، اکوادور، پاناما و گواتمالا به کار گرفته می‌شوند. بارها مورد اذیت و آزار و ضرب و جرح قرار می‌گیرند و به دلیل سکونت در محیط‌های آلوده و غذاهای اندک، دچار بیماری‌های مختلف می‌شوند. سپس این زنان از راه‌های پرخطر به داخل امریکا برده شده و در هوتل‌های ارزان‌قیمت اسکان می‌یابند تا به شهرهایی نظیر نیویارک، اوهایو و آلاسکا انتقال یابند. بسیاری از این زنان به هرویین و کوکایین معتاد شده و بدین ترتیب زنده‌گی خود را به عنوان یک زن روسپی آغاز می‌کنند.
امروزه بی‌شک برده‌داری جنسی به لکۀ ننگی بر دامان کشورهای ثروتمند و توسعه‌یافته بدل شده است.

منبع: www.Webcom.com
نویسنده: سیت روزن رید

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.