امریکا نیروهای تازه‌نفس اعزام می‌کند

- ۱۲ حوت ۱۳۹۱

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که واحدهای جدید نظامی و لجستیکی از این کشور به افغانستان اعزام می‌شوند.
جرج لیتل سخنگوی وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که چاک هیگل، وزیر دفاع این کشور دستور استقرار واحد نظامی‌های جدید این کشور در افغانستان را تأیید کرده است.
وی گفت: وزیر دفاع امریکا، نخستین فرمان خود مبنی بر استقرار نیروهای نظامی و لجستیکی در افغانستان را صادر کرده است تا جایگزین واحدهای کنونی مستقر در افغانستان شوند.
چاک هیگل از اعضای حزب «جمهوری‌خواه» ایالات متحده است و از هشتم حوت کار خود را به عنوان وزیر دفاع جدید امریکا آغاز کرده است.
به گزارش پژواک، وی توانست پس از ۲ هفته جنجال، موافقت سناتوران امریکایی را جلب کرده و سرانجام با ۵٨ رأی موافق در مقابل ۴١ رأی مخالف، رهبری پرهزینه‌ترین نیروی نظامی جهان را برعهده گیرد.
امریکا در حال حاضر، حدود ۶۶ هزار نظامی در افغانستان دارد و اعلام کرده که تا ۱۰ ماه دیگر بیشتر آنان را از افغانستان خارج خواهد کرد.
پنجشنبه هفته گذشته، لیون پانتا وزیر دفاع سابق امریکا، در پایان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در «بروکسل» گفته بود که بخشی از نیروهای امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.
قرار است با امضای موافقتنامه‌یی به نام «موافقتنامه امنیتی» نوع، تعداد و نحوه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان مشخص شود.
به دلیل اختلافات موجود بین کابل-واشنگتن درخصوص امضای موافقتنامه امنیتی و بحث اعطای مصونیت قضایی به نیروهای امریکایی، تا کنون مذاکرات دو کشور در این زمینه به نتیجه نرسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.