اعلامیه مطبوعاتی جامعه روشن‌فکران دینی افغانستان کشتن مسلمانان زیر هر عنوانی حرام است!

- ۱۳ حوت ۱۳۹۱

بسم الله تعالی و به نستعین
رییس شورای علمای پاکستان حملات انتحاری را در افغانستان حلال و جایز دانسته، اما انجام این عمل را در پاکستان حرام می‌داند.
مجمع روشنفکران دینی افغانستان ضمن تقبیح این اظهارات و یا فتوا مراتب آتی را اعلام می‌دارد:
۱- مولانا طاهر اشرفی با صدور حکم جواز حملات و خودکشی، خود از دایرۀ دین خارج شده است و دیگر نباید به عنوان یک مرجع دینی محسوب گردد، زیرا خداوند(ج) به صراحت در قرآنکریم می‌فرماید که « هرکسی که مسلمانی را به عمد و قصد و بدون موجب به قتل می‌رساند پس جزای او جهنم است برای همیش». خلاف هدایت قرآن کریم حکم کردن موجب بیرون شدن از دایره دین اسلام می‌باشد.
۲- در احادیث نبی کریم(ص) به صراحت در مورد حرمت خودکشی و دیگرکشی آمده است که این اعمال حرام مطلق بوده و هیچ‌کس حق ندارد کسی را بدون جواز شرعی از بین ببرد.
۳- مجمع روشنفکران دینی افغانستان از شورای علمای کشور می‌خواهد که با استناد به این اظهارات مولانا اشرفی و براساس احکام و نصوص دینی وی را تکفیر نموده از سایر مراجع دینی مانند الازهر و عالمان دینی در دیگر کشورها بخواهد که این تکفیر را تصدیق نمایند.
۴- شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم عربستان سعودی در خطبه‌های روز عرفه در سال روان به صراحت اعلام کرد که حملات انتحاری به نام دین کدام مبنی شرعی ندارد؛ لذا باید شورای علمای افغانستان با ایشان تماس گرفته و اعلامیۀ مشترکی برضد این‌گونه فتاوی غیر شرعی و اظهارات تلبیس کننده صادر نمایند.
۵- مجمع روشنفکران دینی اظهارات مولانا اشرفی را به دستور آی اس آی دانسته معتقد است که حلقات دینی در پاکستان در گروسازمان‌‎های استخباراتی قرار داشته و آن‌ها با انجام این‌گونه اعمال ضد دینی به نام دین می‌خواهند به امیال شیطانی‌شان برسند.
۶- عالمان دین در کشور مکلف اند تا در برابر این گونه فتوا قرار گرفته و نگذارند خون مسلمانان و انسان‌های بی‌گناه به نام دین رحمت به زمین بریزد.
ما مطمین هستیم کید این مکاران روزی برملا شده و طشت رسوایی شان واژگون خواهد شد.
خداوند منان پرده را از روی آن عالمان سوء که همانند علمای بنی اسرائیل آیات را تحریف و تأویل می‌کنند و برای منافع ناچیز دنیا دین را به حراج می‌گذارند خواهد برداشت و دین خودش را از شر اینگونه مفتیان و قراردادیان دین نجات خواهد بخشید؛ اما مکلفیت عالمان جید دین ایجاب می ‌کند که در این پرده دری وجیبه دینی شانرا اداء نمایند و نگذارند که دین وسیله به دست سیاست مداران خمار گردیده و تجارت دینی ادامه یابد.
وما علینا الالبلاغ
۱۲ حوت ۱۳۹۱- کابل – افغانستان
جامعۀ روشنفکران دینى افغانستان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.