وزارت خارجه: تصمیم در مورد حملات پاکستان نیازمند اجماع ملی است

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

وزارت خارجه افغانستان می‌گوید تلاش‌های دیپلوماتیک برای پایان دادن به حملات راکتی از خاک پاکستان، ناکام مانده و تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع به اجماع ملی نیاز دارد.
جانان‌ موسی‌زی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در یک نشست خبری در این مورد گفت: «این که بعد از این فراتر از چارچوب روابط دوجانبه دولت افغانستان چه باید کند، موضوعی‌ست که از صلاحیت وزارت خارجه بیرون است و ایجاب تصمیم بزرگتر ملی را دارد که در سطح دولت و در مشوره با مردم افغانستان صورت بگیرد».
حکومت افغانستان تلاش دارد تا یک جلسه امنیتی را با اشتراک مقام‌های عالی رتبه نظامی این کشور و پاکستان در شهر جلال آباد برگزار کند؛ اما پاکستان در این مورد تاکنون پاسخی نداده است. سخنگوی وزارت خارجه افزود که برگزاری این جلسه هنوز هم در اجندا قرار دارد؛ اما هنوز تاریخ برگزاری آن مشخص نیست.
از سوی دیگر مقام‌های امنیتی افغانستان امیدوارند تا جان آلن فرمانده عمومی ناتو در سفرش به پاکستان از مقام های آن کشور بخواهد که به این حملات پایان دهند.
آقای موسی‌زی تاکید کرد که بهترین راه حل اختلافات افغانستان و پاکستان استفاده از شیوه های دیپلوماتیک است: «راه حل درازمدت برای چالش های دو کشور به بهترین وجه از طرق دیپلوماسی میسر است نه از طریق منازعه و تشویق منازعه با یک کشور همسایه».
ادامه حملات راکتی پاکستان سبب شد تا دو وزیر امنیتی افغانستان روز شنبه از وظایف‌شان برکنار شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.