معاون شورای امنیت افغانستان: باید تمام توطیه‌های پاکستان نقش برآب شود!

- ۱۸ حوت ۱۳۹۱

معاون شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که پاکستان طالبان علاقه‌مند مذاکره با دولت افغانستان را دستگیر کرده و به قتل می‌رساند.
رحمت‌الله نبیل معاون شورای امنیت ملی گفته است که سلسلۀ ترور طالبانی که متمایل به گفت‌وگو و مذاکره هستند، همچنان ادامه دارد.
آقای نبیل که پیشتر سمت ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان را بر عهده داشت، هم‌چنان پاکستان را به توطیه‌چینی علیه افغانستان متهم می‌کند.
او گفت، باید تمام توطیه‌های پاکستان در افغانستان نقش بر آب شوند.
معاون شورای امنیت ملی به رادیو آزادی گفت: «در راه صلح سنگ‌اندازی می‌کنند. هر کسی که تمایل به صلح داشته باشد در پاکستان یا دستگیر و یاهم کشته می‌شود. متاسفانه این سلسله هنوز هم ادامه دارد.»
به گفتۀ آقای نبیل، افرادی که جنگ و خشونت را در افغانستان دامن می‌زنند، باید شامل لیست سیاه شوند.
در این حال، شماری از اعضای شورای عالی صلح می‌گویند: افرادی‌که علاقه‌مند گفت‌وگو با دولت افغانستان هستند، نباید از سوی پاکستان کشته شوند.
حاجی دین محمد یکی از اعضای شورای عالی صلح گفت، اگر کشته‌شدن آنعده از رهبران طالبان که به گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان تمایل داشتند، حقیقت باشد؛ این مساله پروسۀ صلح در افغانستان را متأثر خواهد ساخت.
یک مقام حکومت افغانستان به تازه‌گی از کشته‌شدن هفت فرماندۀ طالبان در پاکستان خبر داده است.
این مقام که نخواست نامش فاش شود، به رادیو آزادی گفت، این طالبان علاقه‌مند مذاکرات صلح با دولت افغانستان بودند و به همین دلیل از سوی ادارۀ استخبارات پاکستان کشته شدند.
این مقام حکومتی از افشای نام طالبانی که از سوی پاکستان کشته شده‎اند، خود داری کرد.
این درحالی است که پیشتر رییس شورای علمای پاکستان در اظهاراتی، انجام حملات انتحاری در افغانستان جایز دانسته و در پاکستان ناجایز دانسته بود.
این اظهارات او با واکنش‎های تند شورای علمای افغانستان، ریاست‎جمهوری، مردم و آگاهان سیاسی مواجه شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.