قانونی: حکومت در تلاش به تعویق انداختن انتخابات است

- ۱۸ حوت ۱۳۹۱

محمد یونس قانونی، روز پنج‌شنبه در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی زن در کابل گفته است که حکومت با برنامه‌ریزی دقیق زمینۀ بحران را فراهم می‌کند تا که انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری را به تأخیر اندازد.
آقای قانونی می‌گوید که به تأخیر انداختن انتخابات، هیچ توجیه قانونی ندارد و حکومت باید به فکر برگزاری انتخابات شفاف باشد.
او گفت: «انتخابات باید در وقت معین آن برگزار شود و هیچ مشکلی برای انتخابات آینده وجود ندارد، اگر کدام مشکلی پیدا شود؛ سیاسی است.»
این عضو مجلس نماینده‌گان گفت که کرزی ایدۀ یک انتخابات شفاف را ندارد.
این عضو ائتلاف ملی تأکید کرد که ائتلاف ملی افغانستان از انتخابات شفاف و از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور استقبال می‌کند.
گفت‌وگوهای کورکورانه با پاکستان
همچنان محمد یونس قانونی می‌گوید که استراتژی پاکستان در قبال افغانستان از گذشته تا اکنون مشخص است و مذاکرات فعلی دولت افغانستان، استراتژی اسلام آباد را تغییر داده نمی‌تواند.
او از گفت‌وگوهای کورکورانه با پاکستان انتقاد کرده می‌گوید که این مذاکرات به نفع افغانستان نیست.
او هشدار داد که این گفت‌وگوها بحران غیرقابل کنترلی را در کشور به وجود خواهد آورد.
آقای قانونی با انتقاد از گفت‌وگوهای کنونی صلح گفت: «حکومت کلی گویی را رها کند، گفت‌وگوهای کنونی هیچ تأثیری برای آوردن صلح در کشور ندارد.»
این اظهارات درحالی صورت می‎گیرد که رییس‌جمهور کرزی در روز گشایش سال سوم کاری شورای مل هفتۀ گذشته گفت که حکومت از برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در کشور حمایت می‌کند.
او می‌گوید که من به عنوان رییس‌جمهور فعلی و چند ماه بعد که دوره کاری‌ام خاتمه می‌یابد و شما من را رییس‌جمهوری قبلی یاد می‌کنید، می خواهم تا یک انتخابات خوب، نیک و عادلانه در کشور برگزار شود، تا تاریخ از نام من به خوبی یاد کند.
او تأکید کرد، دولت تلاش می‌کند تا انتخابات با معیارهای بین‌المللی و شفاف برگزار شود تا مردم بتوانند رییس‌جمهور آیندۀ شان را با اطمینان خاطر انتخاب کنند.
به گفته آقای کرزی، برگزاری انتخابات خوب و شفاف، افغانستان را به سوی پیشرفت و آبادی سوق خواهد داد.
قرار است انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری در ماه حمل سال ۱۳۹۳ برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.